יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי, נרצחו בשבי ארגון הטרור חמאס בעזה, כך הודיע הערב (שלישי) קיבוץ בארי. השניים הופיעו לאחרונה בסרטון תעמולה של ארגון הטרור יחד עם החטופה נועה ארגמני, והיה קיים חשש כבד בנוגע לגורלם. 

דובר צה"ל על סרטון חמאס: "חשש לגורלו של איתי סבירסקי וחטוף נוסף"
הותר לפרסום: חשש לחייו של יוסי שרעבי שנחטף לעזה

בהודעת הקיבוץ, ספדו לשניים: "יוסי שרעבי (53), האבא והבעל הכי אוהב ומסור, איש משפחה שכולו לב גדול. איש אוהב אדם, איכפתי וידוע במסירותו לכל סובביו ותמיד היה מלא שמחת חיים. יוסי גדל תל אביב, עבר לקיבוץ בארי לפני 30 שנה בעקבות אחיו אלי מכיוון שרצה לחיות באורח החיים השיתופי. היה אוהד מאז ומתמיד של קבוצות הכדורגל מכבי תל אביב, ריאל מדריד ויונייטד. בשנים האחרונות אהב לגלוש בים. יוסי הותיר אחריו שלוש בנות ואשה: יובל, אופיר ואורן ונירה אשתו. אחיו של יוסי, אלי שרעבי, נחטף גם הוא מהקיבוץ ביום שבת השחור.

תקיפה ארטילרית בואדי סאלוקי בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

על סבירסקי ז"ל, כתבו: "אנו משתתפים בצער הנורא של משפחת סבירסקי. בשברון לב וצער עמוק התבשרנו הערב על הרצחו של איתי סבירסקי. גופותו בשבי החמאס, נדרוש החזרתה עם יתר חטופינו. ליבנו עם המשפחה בכאבם העצום".

במהלך ההצהרה שנשא אתמול, התייחס דובר צה"ל דניאל הגרי לסרטון התעמולה, בו הופיעו השניים: "איתי, נועה וחטוף נוסף שמשפחתו ביקשה שלא נאמר את שמו נחטפו לעזה ע"י חמאס", אמר דובר צה"ל דניאל הגרי. "איתי סבירסקי הוא בן 38, הוריו נרצחו ע"י מחבלי חמאס והוא נחטף. נועה ארגמני נחטפה עם בן זוגה אבינתן ממסיבת הנובה".

עוד אמר: "לצד זאת שקיבלנו אות חיים מנועה, חשוב לציין כי איתי לא נורה ע"י כוחותינו, זהו שקר של חמאס. המבנה בו הם נמצאו לא הותקף ע"י צה"ל", הסביר. "אנחנו יודעים שתקפנו מטרות סמוך למקום בו אותרו".

במהלך ריאיון שקיים אתמול תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה משבי החמאס, נודע לו על החשש לחיי שרעבי וסבירסקי ז"ל. "לא!", זעק תומאס. אמילי ניגבה את דמעותיו וליטפה אותו. "הם מקיבוץ בארי וסבירסקי היה עם אמילי בכל התקופה הראשונה של השבי, לא קרה לו דבר אז. נועה בחיים ואני מקווה שכך יישאר", הוסיף תומאס.

בנוסף התייחס גם לטענות חמאס שלפיהן הם נהרגו בהפצצות של צה"ל, טענות שאותן דובר צה"ל הכחיש אמש: "כמובן שהם מאשימים את צה"ל. למה שלא יעשו את זה? זה טיפוסי לחמאס".