אלוף במיל' ישראל זיו שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm על המבצע ההירואי לחילוץ החטופים שנערך אתמול. כזכור, חולצו אתמול בשעה 11 בבוקר ארבעת החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב.

אסטרטגיה מחפירה: נתניהו חגג הישג נקודתי והתעלם מהשאר | בן כספית    
תרגיל ההונאה שהותיר את חמאס בהלם: עכשיו אפשר לספר מה ידעו לוחמינו

תיעוד מתוך בטן מסוק בו חולצה נועה ארגמני (צילום :דובר צה"ל)

בפתח השיחה אמר זיו: "במידה רבה המבצע הזה, שאני חושב שברמת הסיכון שלו והמורכבות, אפילו בחלקו מסובך, הוא הדבר הכי מורכב ומסוכן שישראל ביצעה אי פעם. אם באנטבה הלכנו הכי רחוק, פה אני חושב שהלכנו הכי גבוה ברמת הסיכונים. במידה מסוימת זה גם סיפור של המלחמה. השילוביות הזו בין הכוחות, חיבור בין מבצע כירורגי למבצע מסיבי, יש בו הכל בצורה דחוסה ובתזמון שהוא לא פחות מהרמוני ברמה של שניות. אחרת זה מתהפך בשנייה, הכל יכול להפוך למפלה. זה סיפור הצלחה גדול מאוד". 

זיו מבקש להנמיך את הציפיות של הציבור הישראלי: "לחשוב שזאת שיטה זה להרחיק לכת, זו לא המציאות. על מבצע כזה עובדים המון זמן עם סיכונים מאוד גדולים. יש לנו תמונה, אני לא יכול לדבר על הדיוק שלה, אני גם לא יודע כל דבר, ברור שהמפקדה והאופן בו צה"ל התאים את עצמו למלחמה היא כזו שתמונת המצב היא חלק מביצוע הפעולות. פעם ראשונה שיש מלחמה מהסוג הזה, שאתה מתחשב בנושא כזה של חטופים. אני לא מכיר אח ורע כזה בעולם". 

תיעוד מחילוץ החטופים 8.6.24 (צילום: דובר צה''ל)
תיעוד מחילוץ החטופים 8.6.24 (צילום: דובר צה''ל)

עוד אמר זיו: "הנכסים האלה עבור חמאס הם יקרים יותר מלאבד גדוד שלם בלחימה ולכן הוא שם אותם בלב מחנה פליטים, אחד המורכבים ביותר, כדי למנוע את המבצע הזה. ברור שהוא יפיק לקחים ויעשה שינויים, והם יקשו על הפעולה הבאה. רק עסקה תוכל להביא את החטופים. אין תמונת ניצחון יותר גדולה מזה לישראל פנימה, החוצה, לכל מי שמחפש ניצחון במלחמה. עסקה כזאת לא יכולה להיות בפני עצמה, היא חייבת להיות חלק מעסקה כוללת של סיום המלחמה, והפעם זה יותר באינטרס של ישראל מאשר של חמאס, כי מתרגשת עלינו זירה בעלת איום קיומי בצפון ואנחנו עדיין מתעקשים למצוא עוד מנהרה ברפיח".