המחדל של שחרור מנהל בית החולים שיפא עדיין ממשיך להיות חלק נכבד מסדר היום הציבורי, בעוד תגובותיהם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובעקבותיו השב"כ ושאר שרי הממשלה זורמות גם כן. יו"ר "הביטחוניסטים" תא"ל (מיל') אמיר אביבי התראיין הבוקר (שלישי) לרדיו צפון 104.5FM בתכניתו של יואב מינץ, ואמר ברוח הדברים כי "מביך לראות את חילופי ההאשמות. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה".

שחרור מנהל בי"ח שיפא: ינון מגל מודה - "נתניהו ידע שיש בעיה בסוגיית האסירים"
"נפלנו על הראש": ישראל מחברת מחדש את עזה לחשמל - ובממשלה זועמים

"אלה לא עודכנו, זה לא אמר להוא, ראש הממשלה לא מעודכן שאישיות משמעותית משוחררת. אני מצפה שבמדינה בתוך מלחמה, רמת הסנכרון במערכות הביטחון תהיה בסדר גודל אחר לגמרי רמה אחרת בתוך האירוע המביך והביזארי הזה", הוסיף. "אני מבין שמשרד ראש הממשלה בודק את הנושא. היחיד שבאמת אמור לראות את התמונה הכוללת זה משרד ראש הממשלה עצמו", קבע. "למרות ששב"כ הוציא סרטון שמראה שלא הייתה מצוקת כליאה, אגב, יש מצוקת כליאה שהייתה עוד לפני המלחמה. כדאי שמדינת ישראל תעורר על עצמה ותתחיל לבנות עוד מתקני כליאה. בסופו של דבר המלחמה הזאת ארוכה ויהיו עוד הרבה מעצרים ביהודה ושומרון".

בהמשך התייחס לשלב ג' ברצועת עזה, שעל פי הידוע צה''ל נמצא על ספו: "בעיקרון זה מחולק לשני שלבים, לא כל כך שלושה. יש שלב שהוא בעצם שלב ההשתלטות על השטח ואתה מפרק את המערכת שמולך כגוף צבאי שצה"ל עוסק בו למעשה כבר שמונה חודשים, לייצר מצב שאין ממול גוף שעובד כמערכת. השלב השני הוא למעשה שלב טיהור המרחב ועכשיו דומה למה שעושים ביהודה ושומרון. יותר פשיטות והסתערות של חטיבות שלימות וטיהור המרחב מקיני הטרור. צה"ל יצטרך פחות כוחות ויוכל להעתיק יותר כוחות צפונה ולהתמקד באתגר שמחכה לנו בצפון".

שריפות בצפון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
שריפות בצפון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

כשנשאל על דילול הכוחות ברצועת עזה והשמדת מתקני ייצור הטילים, השיב אביבי: "באמת צריך לסיים קודם את ההשתלטות על עזה ואז אמורים לגלות את כל מתקני הייצור. במקביל סוגרים את גבול מצריים ובעצם מייצרים מציאות שבה חמאס לא יכול לחדש את עצמו. הוא ייכנס למציאות שבה התחמושת תיאזל. צריך לשמר את זה. נצטרך לעסוק בזה שנים קדימה. לכבוש את השטח ב"חומת מגן" לקח לנו חודש וחצי. לייצב אותו לקח לנו 5 שנים. גם פה יש לנו שנים של עבודה זה לא ייקח כל כך מהר".

כוחות צה''ל בבניין מגורים שמשמש לייצור טילים וכטב''מים בשכונת 'שיח רדואן' בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בבניין מגורים שמשמש לייצור טילים וכטב''מים בשכונת 'שיח רדואן' בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

על עתיד הלחימה הכללי בעזה מסר: "אנחנו נצטרך להיות במוד של ביטחון שוטף בעזה. נצטרך לשלוט ביטחונית על המרחב הזה. לא בטוח שאי פעם אפשר יהיה לצאת מעזה. לא תוכל לצאת מגבול מצרים, אם תצא הם יחזרו איך שהם היו קודם. נצטרך לעשות גם בעזה מה שאנחנו עושים ביהודה ושומרון. כל זמן לסכל טרור. אפשר לקצר את כל התהליך אם לוקחים אחריות אזרחית ומפילים את חמאס כגוף שלטוני. זה ייקצר את הלחימה: גם ימנע סיכוי הומניטארי מהאויב וגם נגרום לאוכלוסייה להבין שחמאס כבר לא שולט שם. יצביעו לנו על מקומות שנמצאים בהם חטופים, אולי כאלה שירצו להסגיר את ראשי חמאס. קשה לראות מציאות אחרת".