על רקע סערת השחרור של 50 אסירים ממתן הכליאה בשדה תימן וביניהם מנהל בית חולים שיפא, שוחחנו הבוקר (שלישי) עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי על הנושא.

שחרור מנהל בי"ח שיפא: ינון מגל מודה - "נתניהו ידע שיש בעיה בסוגיית האסירים"

״מאז תחילת הלחימה אנו שומעים באולפנים מפי פרשנים ויודעי דבר אודות העבודה הסיזיפית של חיילי צה"ל במעבר מבית לבית. בכל פעם ששמעתי את ההתבטאות הזו וההשוואה של פעולות צה"ל לפעולותיו של סיזיפוס - נעתי באי נחת במקומי, שכן זו טעות מוחלטת לתאר את פעילות צה"ל ככזו", אמר דוידי בפתיחת דבריו.

הוא המשיך: "על מנת להבין את הכוונה, נזכיר את משל סיזיפוס מהמיתולוגיה היוונית. סיזיפוס, דמות מהמיתולוגיה היוונית, נענש על ידי האלים לדחוף אבן כבדה במעלה הר תלול  וכאשר הגיע לפסגה - האבן הייתה מתגלגלת שוב למטה והוא נאלץ להתחיל מחדש. כך, הפעולה שהוא ביצע הייתה חסרת תכלית וחסרת סוף".
 
"האם לפעילות של חיילי צה"ל בעזה, ככל שתהיה קשה, אין תכלית? האם אנו לא מבקשים להגיע לסיומה של הפעילות בניצחון לצד השגת שקט וביטחון מוחלט? אבל ברכות! עם שחרורו של מנהל שיפא, אכן ניתן לומר כי העבודה שנעשית היא עבודה סיזיפית במלוא מובן המילה", אמר ראש עיריית שדרות.

הוא המשיך: "אותו רוצח מתועב שנתפס על ידי כוחות צה"ל, שתחת רגליו הוטמנו חטופים ונרצחו, שעל ראשו וכמותו יצאנו למלחמה הצודקת מכולן שוחרר על ידי מדינת ישראל. החיילים נלחמים, נהרגים, עוברים מבית לבית ובבתי חולים, עוצרים את הרוצחים המתועבים, משחררים אותם ושוב עוברים מבית לבית, עוצרים רוצחים, משחררים אותם ושוב עוברים מבית לבית – כך נראית עבודה סיזיפית".
 
"לוחמי צה"ל מציבים את חייהם בסכנה בכל פעם שהם נכנסים לבית חשוד, או לבית חולים עמוס מחבלים וחומרי נפץ. מבצעים מעצרים ולאחר מכן נאלצים לשחרר את העצורים בעקבות מגבלות משפטיות או פוליטיות. המאבק הזה, שנראה כחסר תכלית וחסר סוף שמקורו טמטום מוחלט - מקשה על החיילים, על משפחותיהם ועל כלל תושבי ישראל מבקשי החיים", אמר דוידי.
 
"מי שחתם על צו השחרור של הרוצח המתועב משיפא הכתיר בכך את צה"ל כולו כסיזיפוס ובכך רשם פרק טראגי בתולדותיו של צבא הגנה לישראל. על אירוע שחרורו של המרצח לטלטל את אמות הסיפין, אולם נראה כי הסתיים בקול ענות חלושה. מי שחתם על הצו לשחרורו של הרוצח - ירק בפני חיילי צה"ל הגיבורים, הנופלים בהגנה על מי שמזלזל בחייהם, ושולח אותם למשימות ללא תכלית", אמר ראש עיריית שדרות לסיום.