אחרי המשבר בין מערכת הביטחון למשרד לביטחון לאומי סביב המחסור במקומות כליאה לעצורים ביטחוניים, במערכת הביטחון מציגים איום משמעותי שמתגלגל לפתחה של משטרת ישראל: זליגת כלי נשק וחומרי חבלה מארגוני הפשע הישראליים לגורמי ג׳יאהד איסלאמי וחמאס באיו"ש.

מאז טבח ה-7 באוקטובר עברו כמויות גדולות של אמצעי לחימה תקניים מהדרום לידי גורמי פשיעה בישראל. לא מעט עבריינים מיהרו בעקבות הקרבות בעוטף עזה להגיע לדרום במטרה לבזוז אמצעי לחימה. על פי הערכות בצה״ל, גורמי הפשיעה הצליחו לשים יד על רובים, רימונים, טילי נ״ט מסוג לאו מטאדור, וכמובן לבנות חבלה תקניות.

"איך זה יכול להיות?": מצוקת המצרים שעלולה להרעיד את הכסא של א-סיסי
לאחר שרבים מהם תמכו בטבח: החיים החדשים של תושבי עזה נחשפים

בפיקוד המרכז ובשב״כ מזהים בשבועות האחרונים ניסיונות הולכים וגוברים של אירגוני הטרור להצטייד באמצעי לחימה תקניים. חלק מכך הוא בעידוד איראן אשר מנסה לפתוח קווי הברחות לתוך איו״ש כדי לשנות את היקף הלחימה. ערוצים אחרים הם ברמה המקומית. כאשר הנתיב הוא לחבור לארגוני פשיעה ישראלים, חלקם מהמגזר הערבי ודרכם לקבל אמצעי לחימה תקנים.

תקיפה בעזה (צילום: דובר צה"ל)

בצה״ל מבינים כי הצטיידות של אירגוני הטרור באיו״ש באמצעי לחימה תקניים הם בגדר אתגר מבצעי מורכב לצה״ל ומערכת הביטחון. זאת הסיבה כי באוגדת איו״ש, בפיקוד המרכז, בשב״כ ובמשטרה פועלים למנוע את הניסיונות ההצטיידות.

״אנחנו רואים את כלי הנשק ואמצעי הלחימה שזלגו מהלחימה בדרום ובעזה לידי גורמי הפשיעה המקומית. במקביל, אנחנו את הניסיונות של ארגוני הטרור לשים יד על חלק מהשלל הזה. הם מבינים כי כלי הנשק התקניים ואמצעי החבלה שיגיעו לידיהם ישנו את הלחימה בשטחי איו״ש.