החודשים האחרונים היו מורטי עצבים עבור תושבי מועצה אזורית אשכול. פניהם מועדות לימים מתוחים לא פחות, עם ההאצה המסתמנת במגעים למתווה עסקה להשבת החטופים. גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, שוחח עם "מעריב" על התקווה והציפיות.

"התחושות שלנו הן מורטות עצבים", הוא אומר ומוסיף: "אנחנו מצפים מהממשלה וממדינת ישראל להגיע לעסקה במהרה. לדעתו: "יש לנו הזדמנות יקרה מפז להשיב את החטופים שלנו, בנינו ובנותינו. זוהי חובה מוסרית כלפי האזרחים שנחטפו מביתם, וכלפי חבל ארץ שלם שבחר לחיות וליישב את האזור. זהו הדבר החשוב ביותר להחזיר אותם, את כולם, הביתה ועכשיו". 

"אין לך את הזכות לפנות אליי": תומא סלימאן תקפה את האב השכול  
לכל שבת יש מוצאי שבת: ראש העיר דורש להדיח חבר מועצה שזלזל בעבודת זק"א   

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

ירקוני מתריע: "כל יום שעובר זו סכנת חיים אמיתית עבורם, ולצערנו ראינו את ההוכחה לכך כבר מספר פעמים". נכון להיום, 54 מתושבי אשכול עדיין נמצאים בשבי, ו-23 מוגדרים כחללים. ירקוני מאוד נחרץ: "אנו דורשים את החזרת כל החטופים, את החיים לשיקום ואת החללים לקבורה באדמת ישראל".

על אלה שכבר הוחזרו מספר ירקוני: "המועצה לצערנו צברה ניסיון, שמעולם לא נערכו אליו במדינת ישראל, והוא קליטתם בחזרתם מהשבי של 66 חטופים מאשכול, בהם 21 ילדים. הטיפול, הליווי והסיוע של המועצה ממשיך כל העת על ידי אנשי המקצוע באגף לשירותים חברתיים בשיתוף גופי הביטחון והממשל".

יירוטים בשמי הדרום (צילום :דוברות מרחבים)

בעוד האיומים על התושבים נמשך, דרישתו היא ברורה: "איום הפשיטה והחדירה חייב להיות מוסר באופן מלא, על מנת להבטיח את המשך ההתיישבות. האיום הרקטי ריחף מעלינו במשך למעלה מ-20 שנה ואיתו חיינו. ההכלה של האיום הזה הובילה לתוצאות הרסניות. אסור להמשיך במדיניות הכלת ירי". הוא מציע "להגיב באופן שבו יבינו אויבינו, שכל ירי ייענה בתגובה קשה וכואבת, ושהמדינה והממשלה לא יקבלו עוד ירי סורר".

בינתיים, המועצה נערכת לקבלת החטופים וירקוני אופטימי "בתקווה שכל מה שאנחנו מייחלים לו יתגשם, המועצה נערכת לקבלת החטופים. התפקיד שלנו יהיה להבטיח שהם יקבלו את כל הסיוע הדרוש להם בשיקום וקליטה מחודשת בקהילה" הוא מסכם.