שעות בודדות לפני פרוץ המתקפה והטבח בשבעה באוקטובר, כינס הרמטכ"ל דיון טלפוני לנוכח אינדיקציות שהתקבלו אשר העידו על המתקפה המתוכננת. 

"לצד הסמכות מונחת אחריות כבדה": מכתב ההתפטרות המלא של חליוה
אהרן חליוה מקווה שהציבור יניח לו לנפשו - זה לא יקרה | רן אדליסט

מי שלא נכח בדיון הוא ראש אמ"ן, אהרון חליוה, שבדיוק באותו סוף השבוע שהה בנופש באילת. כעת ועל פי דיווח שהתפרסם הערב (שני) בחדשות 12 כי לא עלה לשיחה מאחר ועוזרו האישי לא מצא לנכון וסבר כי "זה לא הרמטי".  עוד דווח כי שני בכירים נוספים באמ"ן לא זומנו גם הם לשיחה וחרף זאת, הרמטכ"ל לא ביקש נציגות, זאת כאמור חרף הנורות האדומות שנדלקו באותו הלילה. מדובר צה"ל נמסר לחדשות 12: "הדברים לא נאמרו על ידי חליוה". 

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

נזכיר כי ראש אמ"ן הודיע בחודש אפריל על פרישתו מצה"ל. חליוה התלבט רבות במהלך השבועות האחרונים בנוגע לתזמון הפרישה, כשעל פי גורמים ביטחוניים, התבקש על ידי הרמטכ"ל להמתין בסוגיה זו. בתחילת חודש נובמבר האחרון, מעט מחודש לאחר הטבח, לקח חליוה אחרית על המחדל. "חלפו למעלה משלושה שבועות מאז אותה שבת שחורה, חג שמחת תורה, בשבעה באוקטובר, בה פתח חמאס במתקפת טרור רצחנית, אכזרית ונפשעת על מדינת ישראל", אמר. 

בנוגע לכישלון המודיעיני, אמר כי "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".