משפחות התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי, פרסמו היום (שלישי) תיעודים חדשים של בנותיהן מהימים הראשונים בשבי ארגון הטרור חמאס.

מסיבת עיתונאים משפחות התצפיתניות (צילום: אבשלום ששוני)
מסיבת עיתונאים משפחות התצפיתניות (צילום: אבשלום ששוני)

אלברט ארייב, אביה של קרינה: "אני פונה לעם ישראל אחים ואחיות שלי. אני לא יכול יותר לראות אצבעות מאשימות בממשלה. הבת הקטנה שלי פצועה בעזה כבר מעל ל-9 חודשים. כל מה שאנחנו מבקשים את זה קרינה שלנו חזרה. יש חללים שחייבים לחזור לקבורה, יש כרגע אפשרות לכך, בואו נתאחד ונצליח לעמוד בכל הקשיים. אני מבקש ממך ביבי, אל תטוס לחול לפי שהעסקה יוצאת לדרך, אני מתחנן בפנייך".

קרינה ארייב בשבי חמאס (צילום: מטה המשפחות)
קרינה ארייב בשבי חמאס (צילום: מטה המשפחות)

איילת לוי שחר, אמה של נעמה: "נתניהו ביקש שאצטרף אליו לקונגרס, אמרתי לו שלא אוכל עד שהמגעים לשחרור נעמה מגיעים לסיום. עד אז אני נשארת בארץ ומבקשת ממך תיפגש איתנו במיידית. אנחנו ממתינים לפגישה דחופה איתך. זה לא הזמן לטיסה זה הזמן לסגור עסקה. קודם עסקה ואז טיסה. זה לא הזמן לנסיעות ראווה".

נעמה לוי בשבי חמאס  (צילום: מטה המשפחות)
נעמה לוי בשבי חמאס (צילום: מטה המשפחות)

שלומי ברגר, אביה של אגם: "המפקד צריך להיות כאן. להוביל, להשפיע ולגרום שהעסקה תיסגר. קודם תסגור עסקה, אחר כך תיסע ותחזור בשלום. זה לא הזמן לנסיעות. אנחנו מבקשים להיפגש איתך באופן מידי טרם הנסיעה שלך לוודא שהעסקה נסגרת. אני פונה לעולם ולקטאר בפרט. תסתכלו מי נמצא בתמונה מאחורה, אי אפשר לנתק את ההנהגה המדינית מההנהגה הצבאית".

אגם ברגר בשבי חמאס  (צילום: מטה המשפחות)
אגם ברגר בשבי חמאס (צילום: מטה המשפחות)

שירה אלבג, אמה של לירי: "את סרטון החטיפה כולכם ראיתם, עכשיו זה הזמן למעשים. אנחנו חרדים לגורל הבנות ושאר החטופים. אנחנו צריכים לעשות הכל בשביל להחזיר אותם לישראל. אנחנו מבינים שנדרש אומץ, אבל אנחנו יודעים שמערכת הביטחון תתמודד. במאי האחרון הוחמצה ההזדמנות, אנחנו כאן לוודא שהיא לא תוחמץ בשנית. זה הזמן להחזיר את לירי שלי. נתניהו, הבטחת לנו בפגישות האישיות זה הזמן לקיים. אתה חייב לנו לפחות את זה. קודם עסקה, אח"כ טיסה. אנחנו זקוקים לך פה זמין לענות בזמן אמת זמין לחתום על עסקה עכשיו".

לירי אלבג בשבי חמאס (צילום: מטה המשפחות)
לירי אלבג בשבי חמאס (צילום: מטה המשפחות)

אורלי גלבוע, אמה של דניאלה: "עוד פעם אני צריכה להציג את עצמי, גם ביום ה-284. אני אמא לחטופה. עד מתי? לפחות לפי הערכות הצבא דניאלה במנהרה עוד מאז שהופיעה בסרטון שחמאס פרסם לפני חצי שנה. חצי שנה היא כבר שם, בלי אוויר, בחושך. הן מוחזקות שם מושפלות, מוכות ועוברות התעללות בלתי פוסקת על ידי מחבלי החמאס. ראש הממשלה, היום נפגשת עם הורי התצפיתניות שנרצחו. כולן חברות של דניאלה, חברות בלב ובנפש. כולן עשו הכל עבור המדינה עד שנרצחו ונשרפו על ידי החמאס. כולנו משפחה אחת וככזו אני יודעת שהמשפחות חלקו איתך את החשש שבנותינו יצטרפו לרשימת הנרצחות".

דניאלה גלבוע בשבי חמאס (צילום: מטה המשפחות)
דניאלה גלבוע בשבי חמאס (צילום: מטה המשפחות)

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר כי "מעל 9 חודשים חלפו מאז צולמו התמונות בהן רואים את אגם, דניאלה, לירי, נעמה וקרינה בימיהן הראשונים בשבי החמאס בעזה. ההחלטה האמיצה של הורי התצפיתניות לחשוף את התמונות, נועדה כדי לקרב את החיבוק שלהם עם הבנות, שנמצא במרחק חתימה על עסקת נתניהו שתחזיר את כל 120 החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם. אנו דורשים מממשלת ישראל ובפרט מן העומד בראשה להסתכל לבנות האלה בעיניים, לנסות לדמיין מה עובר עליהן ועל כל החטופים כבר 284 ימים ולעשות הכל כדי להחזיר את כולם וכולן הביתה".

החטופות (צילום: מטה משפחות החטופים)
החטופות (צילום: מטה משפחות החטופים)

משפחותיהן של חמש התצפיתניות, שעדיין נמצאות בשבי בעזה, דרשו להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה לחתום על עסקת חטופים לפני נסיעתו לארצות הברית. בתוך כך, ראש הממשלה קיים היום פגישה בת שלוש שעות עם משפחות התצפיתניות שנרצחו ב-7 באוקטובר, במהלכה הבהיר להן כי הוא "מאוד רוצה להגיע לעסקת חטופים ולשם כך דרוש לחץ צבאי על חמאס, וזה מה שנעשה".

חשש מחדירת מחבלים נוספת? צו שטח צבאי סגור הוצא בחוף זיקים
נשארנו שישה: צה"ל פירק לגורמים את חמאס - זה מה שנותר "לניצחון המוחלט"

נזכיר כי לפני כחודשיים חשפו משפחות התצפיתניות את סרטון חטיפתן של הבנות, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, כגון הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות וקטעי אלימות רבים.

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום: ללא קרדיט)
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום: ללא קרדיט)

בסרטון ניתן לראות את התצפיתניות בנחל עוז, כשהן קשורות ופצועות, זאת בעוד המחבלים צועקים לעברן איומים קשים רווי אלימות ומכוונים את נשקיהם עליהן. בהמשך, מבקשים המחבלים מהתצפיתניות למסור להן את פרטיהן האישיים, ולאחר מכן מובילים אותן לרכבים, זאת תוך שהן מדדות בעודן מדממות ואזוקות.