ראמי עבד א-רחמן, מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, טען בריאיון לערוץ אל חדת' הסעודי כי ארצות הברית עשויה ליזום בעצמה תקיפה על הכוחות האיראניים באל-בוכמאל ובניסיון לסגור את כביש טהרן-ביירות או מה שמוכר בשם "עורק החיים הסורי בכביש טהרן ביירות".

לדבריו, לא מדובר בהסלמה פוטנציאלית. יש להם מידע לפיו איראן מכשירה קבוצות ומיליציות השייכות לה באזורים שממזרח לפרת. איראן פועלת על מנת להעלות את מוכנות הלוחמים שלה במחוז דיר א-זור, בפרברי א-רקה ובפרברי חלב. הקואליציה הבינלאומית חוששת שבמקרה שתפרוץ מלחמה בסיסים אמריקניים בשטח סוריה יותקפו.

למרות שהאש בנמל עדין בוערת: זו הסיבה שהחות'ים לא מגיבים לתקיפה הישראלית

על כן, הם רואים את התגבורות הגדולות שמגיעות לבסיסים האמריקניים שכן ישנו חשש מפני תקיפות על ידי המיליציות של איראן בכל רגע. הם טוענים גם שהוצבו מערכות נ"מ בבסיסים האמריקאים באלקוניקו ובבסיס א-שדאדה שהוא הבסיס האמריקאי המשמעותי ביותר בנוסף לאי צמצום הכוחות האמריקאים בתוך שטח סוריה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חיילים אמריקאים (צילום: REUTERS/Bryan Woolston/File Photo)
חיילים אמריקאים (צילום: REUTERS/Bryan Woolston/File Photo)

כלומר ארה"ב, בניגוד לפרסומים, נערכת או מרכזת כוחות במטרה להישאר בשטח סוריה. אולם הזירה החשובה היא זירת דיר א-זור שחווה דריכות וריכוז כוחות כל העת מצד שני הצדדים, משתי גדות הפרת. בין איראן והמיליציות שלה לבין כוחות הקואליציה הבינלאומית שפועלים גם כן בניסיון לגייס לוחמים. א-רחמן מציין כי כל ריכוזי הכוחות האלה לא קשורים לדאעש כלל,  אלא קשורים לאיראן ולמיליציות שלה שפועלים בצורה משמעותית בתוך סוריה.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה.