חבר הכנסת חנוך מילביצקי התייחס הבוקר (שני) להודעת לשכת ראש הממשלה בנוגע להתקדמות עסקת החטופים. בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, אמר: "ראש הממשלה עומד על ערבויות אמריקאיות שנוכל לחזור ולהילחם. כנראה שהן לא מספקות את הדעת, אני לא יושב שם בפנים". 

הוא הרחיב: "המטרה היא להבטיח שנוכל לחזור להילחם ולהשיג כמה שיותר חטופים חיים בהתחלה, ולהבטיח שחמאס בשום מקרה לא נשאר ברצועה כגורם שלטוני. את זה נבטיח על ידי המשך הלחץ הצבאי שבינתיים כן מביא הישגים והלחץ צריך להיות כדי שחמאס ישנה את עמדותיו ולא כדי שחמאס יתקפל".

חנוך מילביצקי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
חנוך מילביצקי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על המערכה המתמשכת זה עשרה חודשים וגובה מישראל והאזרחים מחיר כבד, אמר: "עם תחילת המלחמה, כאשר ישבנו מול הצמרת הצבאית, נאמר לנו בצורה מאוד מפורשת וברורה שאנחנו הולכים לאירוע של שנים, לכן אני לא מעלה על דעתי שאחרי עשרה חודשים צריך לסיים את האירוע בעזה ולחשוב על הגורם השלטוני הבא. 

חמאס חטף מכה קשה: מפקדי הארגון מניחים את הנשק ללא קרב
לקראת עסקה? בצה"ל מכינים לחמאס מלכודות מוות ברצועה

לדבריו, "עובדה שהלחץ הצבאי, הכניסה לפילדפי, לרפיח, כל הדברים הללו שהיו הרבה אנשים שאמרו שאין בהם צורך, היא זו שעכשיו מביאה את המו"מ למקום בו הוא נמצא כרגע. הלחץ הצבאי עובד. מול המפלצות האלה יש רק דרך אחת - דרך החרב והרובה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm