שלושה שוטרים נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי בכביש 35 מזרחית למחסום תרקומיא. אחד מהם הוא פקד אריק בן אליהו, קצין הדרכה של מרחב יהודה שבמחוז ש"י במשטרה אשר היה אמור להתמנות כקצין ההדרכה של המחוז כולו ולהעלות לדרגת רפ"ק בראש השנה הקרוב.

פקד בן אליהו התגורר בקרית גת והוא הותיר אחריו אישה ושלוש בנות שהקטנה בהן הינה פעוטה בת שנתיים. הוא התגייס לשירות סדיר במג"ב ומילא מספר תפקידים בשירותו. בהמשך יצא לקורס קצינים במג"ב, כיהן כקצין במג"ב איו"ש ולאחר מכן עבר לכחולה ומונה לשמש כקצין ההדרכה והכשירויות של מרחב יהודה. 

בדרך ל״ליל גלנט 2״? המונים מפגינים בתל אביב וברחבי הארץ להחזרת החטופים
בכיר בקואליציה תוקף: "מעניין אם בר דוד מתואם עם סינוואר"

חבריו במשטרה מספרים על קצין ושוטר אהוב. "הוא היה נגן בוזוקי מדהים, אהב את המוזיקה היוונית, חבר לעבודה, מקצוען בתחומו ובעיקר איש משפחה למופת. ספורטאי מצטיין ששימש גם מדריך כושר ולוחם קרב מגע מקצוען".

במסגרת שירותו במרחב הוא היווה דוגמא ודאג למלא כל משימה בהצטיינות ובהערכה. 

"איבדנו חבר טוב וקרוב" אומר קצין במחוז ש"י. "הוא היה ספורטאי ולוחם קרב מגע ששימש כמדריך הכושר שלנו. כל דבר שפקד אריק התעסק איתו הוא ביצע אותו בצורה מושלמת. קצין איכותי ביותר ולא בכדי מאות רבות הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד מרכז בהערכת מצב בזירת הפיגוע בצומת תרקומיא (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד מרכז בהערכת מצב בזירת הפיגוע בצומת תרקומיא (צילום: דובר צה''ל)

רנ"ג הדס ברנץ, תושבת שדה משה, הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים. היא שימשה כעובדת הערכה בתחום המודיעין של היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) במרחב יהודה.  

חבריה מספרים כי היא הייתה "שוטרת מסורה" שישבה על תקן קצינה בדרגה הכי בכירה של נגדים. היא הייתה מאד אהודה ומקצועית בעבודתה.

שלושת השוטרים שנרצחו בפיגוע בצומת תרקומיא: רוני שקורי, הדס ברנץ, אריק בן אליהו (צילום: דוברות המשטרה)
שלושת השוטרים שנרצחו בפיגוע בצומת תרקומיא: רוני שקורי, הדס ברנץ, אריק בן אליהו (צילום: דוברות המשטרה)

ברנץ שירתה במרחב למעלה מעשור ואהבה מאד את התפקיד שלה. לאחרונה לנוכח הצטיינותה היא קודמה לדרגת רנ"ג. "זה עצוב שהטובים נקטפו לנו היום על ידי מחבל נתעב. היא הייתה רעיה ואם מסורה שדאגה למשפחתה, אהבה את הסביבה שלה ואת המרקם האנושי במחוז".

הלוויתה תתקיים מחר. 

בפיגוע הקשה נרצח גם רוני שקורי, אביה של מור שקורי ז"ל, אחת השוטרות שנרצחו בהגנה על תחנת המשטרה בשדרות בשבעה באוקטובר.