תא"ל (מיל') אביגדור קהלני שוחח היום (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחס למידת החשיבות שבתפיסת ציר פילדלפי.

"בתהליך של זמן המצרים בגדו בנו", אמר בפתח דבריו, "יש להם חוזה אתנו והם אפשרו להכניס לציר פילדלפי משאיות וטריילרים, וכמויות תחמושת שיש ברצועת עזה יותר ממדינה אירופאית ממוצעת. אני לא תופס צד שמאלה או ימינה – שהאמריקאים ישמו שם שני גדודים ושימרו עליו, אם זה כל כך אכפת להם".

איריס חיים על עסקת החטופים: "מחיר שלא בטוח שנצליח להתאושש ממנו"
צה"ל סיים את הפעילות בג'נין - אך המבצע עדיין לא נגמר

"כפי שאני מכיר איך כובשים שטח ואיך משתלטים עליו, לתפיסתי ציר פילדלפי היה הדבר הראשון שצריך לעשות כדי לעצור את התחמושת. אולי מישהו חשב שאם תתקוף את עזה, אנשים יברחו למצרים ורצועת עזה תתפנה מאנשים".

עוד הדגיש: "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים. לחמתי כדי שלא יהיה לי נעדר אחד. אנחנו צריכים למצוא מוצא. אתן לכם תרחיש: אם נצא מפילדלפי בתוך שנה יהיו 4000 כטב"מים ברצועת עזה. בתוך חצי שנה הם יירו לנגב, ואנשי הנגב ירוצו לכיוון תל אביב. אנחנו מדברים פה על קיומנו, על עתידה של מדינת ישראל".

"אני לא מאמין בכוח רב לאומי. מישהו צריך לתת ביטחון. מדינת ישראל צריכה להתעקש על עתיד המדינה, על עתיד תושביה, אחרת נאבד עוד חלק ממדינת ישראל".

"אנשים אומרים ניכנס לפילדלפי וזה ייקח 40 דקות נסיעה. לא! כי אם נחתום על חוזה, הוא יהיה חתום בינינו לבין המצרים, האמריקאים, הקטרים ומדינות נוספות. אם נרצה לחזור, מי ייתן לנו?"

בהמשך התייחס לחשש שהחיילים על הציר יהיו מטרות לתקיפה: "אז יצרו אזור מפורז, לא כמו שהיה קודם. שנתנו להם להתקרב לגדר ואחר כך להרוס את הגדר, וחיילי צה"ל הסתכלו עליהם".

"הצבא נועד להגן עלינו ולשמור על קיומה מדינת ישראל. יש אנשים עם מדים ובלי מדים שמשדרים שאי אפשר להילחם בשתי חזיתות. איך הגענו למצב כזה שמישהו מעז לומר את זה בתקשורת? איך לחמנו בששת הימים? מול שלוש חזיתות; איך ביום הכיפורים? מול שתי חזיתות".

לסיום אמר: "הממשלה כבלה את ידיה מול האמריקאים ואמרו שתוך חודש נסיים את המלחמה וניצור שלום מול הלבנונים. זו טיפשות נוראית לפי דעתי. האם אפשר לפתור את בעית לבנון? בטח שאפשר. טייסת אחת אני מעלה מעל ביירות. נותן להם משימה: אל תהרגו אנשים, פרקו את מערכת החשמל, פרקו את מערכת המים, פרקו את מערכת הגז. אנחנו עובדים מול ז'נבה ורוצים לשפוט אותנו, איפה אמנת ז'נבה?"

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm