אירוע דרמטי וחריג: אזעקות חריגות נשמעו הבוקר (ראשון) בגוש דן ובאזור השפלה. לאחר זמן קצר התברר כי מדובר בטיל קרקע-קרקע שנורה מכיוון תימן, והתפרק באוויר. מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך האירוע בוצעו מספר ניסיונות יירוט על ידי מערכות "חץ" ו"כיפת ברזל", תוצאותיהן בבדיקה. הנפילה שאותרה בשפלה, קילומטרים ספורים מנתב"ג - שברי טיל.

תשעה גברים ונשים במצב קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן. במשרד החינוך הוחלט, לאחר התייעצות עם פיקוד העורף, כי הלימודים ברחבי הארץ יתקיימו כרגיל.

בחיל האוויר מתחקרים את חדירת הטיל שנורה מתימן. מבדיקות ראשונות עולה כי מדובר בטיל קרקע קרקע שטס כעשר דקות מרגע השיגור ועד שהגיע לישראל. הוא חצה את האטמוספירה וחזר אליה. במהלך מעופו התגלה על ידי מערכות ההתרעה ושוגרו לעברו מספר טילי חץ. כרגע בצה"ל בודקים האם טילי היירוט פגעו בטיל. ההערכה היא כי השברים שנמצאו באזור נתב"ג הם שברי יירוט.

שברי יירוט במודיעין בעקבות הירי למרכז (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
שברי יירוט במודיעין בעקבות הירי למרכז (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

החות'ים פרסמו הצהרה לוחמנית ורמזו כי לא מדובר באירוע חד פעמי אלא בפתיחת מלחמה כוללת: "תימן לא תסתפק במטרה אחת ומחדשת את הבטחתה לאויב כי יפו אינה בטוחה וכי עליו להתייחס לאיום זה ברצינות. תימן מתכוננת למלחמה עם האויב תוך שימוש במספר טקטיקות ויודעת שהמלחמה היא ארוכה ובונה על בסיס זה את יכולותיה הצבאיות האסטרטגיות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, החות'ים איימו לפגוע ב"יעדים חיוניים בישראל" כנקמה על התקיפה הישראלית בנמל חודיידה בסוף חודש יולי. "נגיב לתקיפות הללו, ולא נהסס לפגוע ביעדים חיוניים בישראל - אזור יפו (תל אביב) הוא אזור לא בטוח", נמסר אז בהודעתם.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]