לאחר סוף שבוע שבו נורו מטחי טילים רבים לעבר ישראל, וחיזבאללה הרחיב את טווח הירי, דנו הבוקר (ראשון) ינון מגל וברק סרי, בפתח תוכניתם ב-103FM בהתפתחויות האחרונות.

סרי פתח בתהייה: "איפה נשמע שמדינה מאפשרת שיירו עליה 4,000 טילים? מעל 17,000 לעבר ישראל, הפכנו לילד הכאפות של המזרח התיכון. כולם יורים לעבר ישראל, איראן ירתה אל עברנו מאות טילים. אין הרתעה, אבל יש נאומים. קשקושים".

ירי חריג מתימן: טיל קרקע קרקע נפל קילומטרים מנתב"ג; החות'ים הכריזו מלחמה
"הארוך ביותר שחווינו": זהו הטיל מתימן שהקפיץ את תושבי המרכז

מגל הטיח בו: "נדבקת בטירוף הרל"ביסטי, ואתה צריך לפתוח כל בוקר בסינק של נתניהו. אין שר ביטחון, צבא, שב"כ, רק מה נתניהו אמר. בינתיים אני מזכיר לך שאת חמאס הכינו מכה קשה, טילים מעזה כמעט ואין. הלכנו אחד אחד. 

"חמאס הכינו מכה קשה, אנחנו ממשיכים שם, עד שסינוואר יחוסל, יושמד או יחופר. נכון, החות'ים יורים עלינו, הם חטפו מכה קשה, ואני מקווה שגם עכשיו יקבלו מכה מטורפת. צריכים לזכור שחיסלנו באיראן את הנייה. מה קרה עם התגובה של האיראנים?"

סרי העיר: "הם פוחדים מארצות הברית, לא מישראל".

מגל: "עכשיו בנט מציל את המדינה ומשכנע אנשים לא לרדת מהארץ, תפסיקו. אתם רק פוגעים במדינת ישראל. רק רע ורע כל היום. איפה הנייה? איפה דף? השמדנו להם את רמטכ"ל חיזבאללה? בסוריה עשינו פעולה לפי הדיווחים. די כבר, זה מגעיל, זה דוחה. מה שאתה עושה זה דוחה, זה מגעיל".

סרי: "כמה ימים לפני 7 באוקטובר, הייתה הרמת כוסית לקראת השנה החדשה. בואו תשמעו מה היה הצפי של נתניהו לשנה הנוראית בחיינו. שנה נהדרת לפנינו אמר האיש שיודע לזהות סכנות. 

"בכנות, ציפיתי שהבוקר לאחר סוף שבוע כל כך סוער, אגרסיבי, מייסר את תושבי הצפון שזזו הצידה לטובת הטיל מתימן, אני לא מבין את נתניהו. אמרת לפני מספר שבועות שאם זה יימשך תגיע למסקנה שיש כאן כישלון ושהגיע הזמן לבקר את נתניהו, וזה לא קורה. אין אופק, זה לא הולך לאף מקום".

מגל: "למה אתה לא מזכיר את הרצי? את אלוף פיקוד צפון? את גלנט? אין שר ביטחון?"

סרי: "זו פוזיציה. לפני כמה שניות הוא פרגן לפעולות שאנחנו עושים, אין דף, אין הנייה, ואין פואד שוכר, כשנוח לפרגן לצבא הוא מפרגן, כשנוח לתקוף – תוקף".

מגל: "איפה שר הביטחון? למה אתה לא מדבר על שר הביטחון?"

יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סרי: "הצבא כמעט בוכה, מתחנן, שר הביטחון הרמטכ"ל, כל הדרגים הבכירים, לא יודעים לאן מוביל אותנו ראש הממשלה. הרמטכ"ל מדבר עם משפחות החיילים החטופים, אומר להם שהוא אמר לדרג המדיני שלא יהיה בקרוב את מי להחזיר. גם הרמטכ"ל, גם שר הביטחון, גם כל ראשי הצבא, אף אחד לא יודע מה עושה נתניהו".

מגל: "אין קשר למציאות של מה שאתם אומרים. כשיש בעיות פליליות אתם מאשימים את בן גביר, אבל כשיש בעיות ביטחוניות אין שום מילה על גלנט, אין לו אחריות, אין לו אשמה. הצלחות זה הצבא, אבל בעיות זה בכלל לא הצבא, רק נתניהו".

סרי: "כשנוח לנתניהו הוא קובע, כשנוח לו להטיל את זה בראשי ממשלה שהיו כאן לשנייה וחצי אז הם אחראים. הדרג המדיני קרי נתניהו הוא זה שמוביל".

מגל: "גלנט הוא הדרג המדיני?"

סרי: "נתניהו מוביל אותנו לשוקת שבורה, בסוף השבוע הזה מעל 150 נורו לישראל מהצפון, 2 טילים לאשקלון, החות'ים יורים עלינו בבוקר וגורמים לבהלה רבתי בשפלה וגוש דן".

ינון: "לגלנט אין אחריות?"

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm