לאחר הירי החריג מתימן, בצה"ל עדכנו כי מבדיקה ראשונית, עולה כי ככל הנראה הטיל התפרק באוויר. עוד נמסר כי במהלך האירוע בוצעו מספר ניסיונות יירוט על ידי מערכות "חץ" ו"כיפת ברזל", תוצאותיהן בבדיקה, הופעלו התרעות על פי מדיניות. כלל האירוע מתוחקר. 

זוהו שברי יירוט שנפלו בשטחים פתוחים ובתחנת רכבת "פאתי מודיעין", כוחות כיבוי פועלים לכבות שריפה שפרצה בשטח פתוח בסמוך לכפר דניאל.

דובר החות'ים התייחס היום לתקיפה ואמר: "הפעולה בוצעה עם טיל בליסטי היפרסוני חדש שהגיע בהצלחה ליעדו והגנת האויב לא הצליחה ליירט ולהתעמת איתו".

"הטיל עבר מרחק של 2,040 ק"מ ב-11 וחצי דקות. הטיל גרם למצב של פחד ופאניקה בקרב הציונים, כאשר למעלה משני מיליון ציונים פנו למקלטים בפעם הראשונה בתולדות האויב הישראלי", כך לדבריו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ירי מתימן: נפילת מיירט בתחנת רכבת במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)
ירי מתימן: נפילת מיירט בתחנת רכבת במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)

עוד הוסיף, "מבצע זה מגיע במסגרת השלב החמישי והיווה את שיא המאמצים של גיבורי כוח הטילים שעשו מאמצים אדירים בפיתוח טכנולוגיית טילים כדי לתת מענה לדרישות ואתגרי הקרב".

"חמאס משתקם, הלחץ הצבאי לא מספיק": זו תמונת המצב בעזה שמסתתרת מעיני הציבור
לקראת שינוי המשוואה בלבנון: הכרוז החריג שפיזר צה"ל לתושבים

"מכשולים גיאוגרפיים, תוקפנות ארה"ב-בריטניה, מערכות מעקב, ריגול ועימותים לא ימנעו מתימן לבצע את חובתה הדתית, המוסרית וההומניטארית בניצחון עבור העם הפלסטיני", ציין.

טילים של החות'ים (צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFP)
טילים של החות'ים (צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFP)

"הטכנולוגיה המתקדמת שלנו מסוגלת לעקוף את כל מערכות היירוט ביבשה ובים, כולל אמריקאיות, ישראליות ואחרות", אמר דובר החות'ים, "בין התקיפות יש תגובה לתוקפנות הפושעת של האויב על חודיידה והמשך פעולות תמיכה לעם הפלסטיני המדוכא".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו התייחס לתקיפה של החות'ים בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו במערכה רב-זירתית מול ציר הרשע של איראן שחותר להשמדתנו. הבוקר, החות׳ים שיגרו טיל קרקע-קרקע מתימן לשטחנו. הם כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו".

"מי שזקוק לתזכורת בעניין זה, מוזמן לבקר בנמל חודיידה", ציין ראש הממשלה והוסיף, "כל מי שתוקף אותנו לא יחמוק מנחת זרוענו. החמאס כבר לומד זאת בפעולתנו הנחושה שתביא להשמדתו ולשחרור כל חטופינו".