היום (ראשון) התקיים תרגיל חירום, ראשון מסוגו, בעיר חיפה, אשר מדמה מצבי חירום ושיתוף פעולה בין-רשותי של הערים במפרץ חיפה. התרגיל התקיים במתכונת משחק מלחמה ובו נבחן מענה מטרופוליני כולל ומשותף לתרחישים של פגיעה שונים במתקני חומרים מסוכנים, כתוצאה מירי טילים מאסיבי ממלחמה כוללת בצפון המדינה.

איך התימנים עבדו עלינו: זה מה שאפשר לספר על הבלוף של הטיל "המיוחד"

כאמור, התרגיל מהווה חלק מתהליך מתמשך של שיפור המוכנות המערכתית לשעת חירום במטרופולין חיפה, אזור המאופיין בתשתיות רגישות ובהיקף פעילות תעשייתית נרחב, הכולל חומרים מסוכנים.

בנוסף, בתרגיל דימו המשתתפים מצב מלחמה כולל בצפון הארץ וכן תרחיש של פגיעה במתקן חומרים מסוכנים. בפיקוד העורף הדגישו כי ההנחיה בעת אירוע חומרים מסוכנים היא הסתגרות עד להודעה חדשה בחדר פנימי עם כמה שפחות חלונות - כולל כיבוי המזגן. ברוב המקרים, החדר האטום ביותר יהיה גם הממ״ד או המרחב המוגן הקרוב.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ראש העיר חיפה יונה יהב אמר על התרגיל: "מדובר בתרגיל ראשון מסוגו בארץ אותו יזמנו מתוך הבנה כי אירועי חומ"ס (חומרים מסוכנים) חוצים גבולות ומצריכים מענה משותף של כל הגורמים העוסקים בנושא. נמשיך לפעול ולהדק את המענה המשותף עם כלל הרשויות המקומיות במפרץ חיפה ועם כוחות הביטחון - על מנת לשפר את ההיערכות ולתת מענה מיטבי לתרחישי הסיכון המאיימים על האזור".

ראש עיריית נשר, רועי לוי, שהשתתף גם הוא בתרגיל, חזר והדגיש את המוכנות בעורף כפקטור משמעותי לחוסן המדינה ולהישגים הצבאיים: ״עם עורף חזק, צה״ל חזק הרבה יותר. אני קורא לתושבים בנשר וכן בערי המפרץ - מוכנות היא המפתח להגנה על חיי אדם, היו ערניים והישמעו להנחיות גורמי הביטחון, אנו כאן עבורכם״. 

בתרגיל השתתפו, כאמור, ראשי ערי רשויות מפרץ חיפה ונציגים מפיקוד העורף, משטרת ישראל, מערך הכבאות ומד״א.