לאחר שנודע הערב (שני) על שמו של הטיל שנורה מתימן אמש ונפל סמוך ללוד, "פלסטין 2", ותמונות וסרטונים שחשפו אותו בפעולה הופצו ברשתות החברתיות, עולים עוד סימני שאלה לגבי תפקודה של ישראל באותו האירוע.

חיזבאללה מכריז: "הפסקת אש בעזה לא תשיב את תושבי צפון ישראל לביתם"
גלנט מאותת לאמריקאים: "האפשרות להסדרה בצפון חולפת"

חוקר ביטחון ופוליטיקה, האלוף עדנאן אלדמירי, אמר לעיתון הערבי "אל ח'דת": "נתניהו עובד כאילו שהוא פונה אל החברה הישראלית יותר משהוא פונה לעולם, על בסיס בחירות וסקרים".

"הוא כאילו אומר להם: 'לא אני זה שפועל כנגד או שנכשל, אלא הצבא הוא זה שנכשל', משום שיש מחלוקת קיימת בין נתניהו לבין הצבא. התקשורת הישראלית בדרך כלל נוטה להגזים בעוצמת האויב על מנת להשיג לגיטימציה להריסתו", הסביר האלוף. 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


ומיד הוסיף כי "על כן היא תמיד מפריזה בכוח אויביה, מפריזה בכוח התעשייה הצבאית האיראנית, מפריזה בעוצמת חמאס, מפריזה בעוצמת החות'ים. היא מפריזה כדי לקבל לגיטימציה ונתניהו דיבר לפני כמה ימים על כך שהוא השיג לגיטימציה להחריב את עזה לאחר ה-7.10".

"אולם הדבר החשוב הוא שבישראל המעיטו בערך הטיל מתימן ולא הפריזו בו. הם המעיטו בערכו ההרסני והטכנולוגי. כעת אני מסכים לחלוטין שמשמעות הכישלון היא שישראל היא לא מדינת-על, לא בתחום ההגנה האווירית ולא בתחומים אחרים".

טיל ''פלסטין 2'', ''זה כאילו ביבי אומר: 'זה לא אני שנגד או שנכשל, זה הצבא'' (צילום: רשתות חברתיות ערביות)
טיל ''פלסטין 2'', ''זה כאילו ביבי אומר: 'זה לא אני שנגד או שנכשל, זה הצבא'' (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

האלוף פירט והסביר: "היא לא מדינת-על שאפשר לומר עליה שאין לה גבולות ושהאויבים שלה תמיד ייכשלו. זה מה שהתקשורת הישראלית מנסה לצייר תמיד, שהם החזקים יותר ושיש להם חיל אוויר, למרות שכידוע חיל האוויר הישראלי, שנודע ושהוכר כבעל עליונות, לא הכריע מלחמה אחת אפילו".

"בסופו של דבר אם אין נוכחות על הקרקע של חיל רגלים לא תהיה הכרעה, וכל אחד מהצדדים, התוקף והמותקף, יאמר 'ניצחנו', כפי שקרה בארבעת המלחמות האחרונות שקדמו למלחמה האחרונה ב-7.10. ביבי נתניהו שולח מסר לחברה הישראלית שמפגינה כעת בכיכרות ואומר לה: 'לא אני האחראי לכישלון הטיפול בטיל, אלא הצבא הוא האחראי'".