על רקע העובדה כי צה"ל תוקף יותר במתחמי בתי ספר ברצועת עזה לאחרונה, בעקבות זיהוי מחבלים, שוחחנו עם יו"ר "הביטחוניסטים", תא"ל (במיל') אמיר אביבי.

הלוי בדרך החוצה? אלו השמות שעלו בין סער לנתניהו לרמטכ"ל הבא | בן כספית

כך הוא אמר על הנושא: ״לגבי הנושא של תקיפות בתי הספר ברצועת עזה, קודם כל, זו פרקטיקה ידועה שראינו אותה לפני חרבות ברזל. לאורך המלחמה, חמאס כל הזמן משתמש במבני ציבור. הוא עדיין נמצא במוד חשיבה שאם הוא יהיה בבתי ספר וצה״ל ירה עליהם - אז העולם ייצא נגדנו אז כביכול יש לו איזושהי הגנה מזה שהוא נמצא במרחב כזה ציבורי".

אביבי הוסיף: "מצד שני, אני חושב שיש פה עוד איזה משהו שאפשר להתייחס אליו, זו העובדה שראינו כבר מקרים שבהם אזרחים אומרים לחמאס 'לכו מפה, הנוכחות שלכם מסכנת אותנו, אנחנו לא מוכנים שתהיו במקום שבו אנחנו נמצאים'. וזה מן הסתם גם דוחק את החמאס למרחבים שהם ציבורים ולא נגיד לאזורי המגורים".

עוד אמר יו"ר "הביטחוניסטים": "במהלך המלחמה, מרגע שהשבעה באוקטובר פרץ, לא נמנענו בשום שלב מלעשות פעולות כאלה. אני חושב שמה שאנחנו רואים זה פשוט שיפור מתמשך ברמת המודיעין. אנחנו רואים יותר ויותר מודיעין מדיוק, שמביא להרג וחיסול של מפקדים בכירים בחמאס, ראינו את המתקפה שבה חוסלו מגד ושלושה מפקדי פלוגות שלו ברפיח לאחרונה".

"נראה שצה״ל מעמיק את האחיזה המודיעינית שלו על חמאס. הצבא הצליח בכל החודשים האלה לצמצם משמעותית את כל מיני פערי המודיעין שהיו לו ודרך זה הוא מצליח לסגור מעגלים ובסוף, בשביל לעשות תקיפה כזאת, אתה צריך מודיעין מאוד מאוד מדויק, כי אתה יודע בדיוק את מי אתה תוקף, זה לא משהו מקרי, יודעים שזה הבן אדם - הוא נמצא בדיוק במקום הזה ועם מי הוא נמצא ומה המצב מסביבו, זה המודיעין", סיכם אביבי.