פותח את הטקסט בכוכבית: ישראל/ המוסד/ צה״ל או כל גורם בטחוני ישראלי לא לקח או נטל חלק באירוע בלבנון. כוכבית נוספת: אם ישראל מעורבת, לא כך מכריעים את חיזבאללה. לא כך משנים את תמונת המצב בצפון.

עד כאן הכוכביות ועכשיו לאירוע שהוא בהחלט עולה על כל דמיון. יש כאן יצירתיות, תחכום והעברת מסר מהדהד כפול ומכופל: ראשית ניתן לחדור לתוך הארגון. החדירה בוצעה לקודש הקודשים של רשת הקשר. דבר נוסף, האירוע גרם לפגיעה רוחבית בכל הצמתים האנושיים בארגון.

פיצוצי הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)
פיצוצי הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)

עוד מסר, המבצע לא השאיר טביעת אצבע אבל הציג יכולות מרשימות. ההערכה כי הופעל המטען החשמלי של המכשיר כלומר סוללת הליתיום וגרם לה להתחמם ולהתפוצץ. כל כימאי יודע איך מטען אנרגיה יכול להיות קטלני. אגב בעבר נאסר בטיסות לעלות ממכשירי טלפון ניידים מסוג מסוים בשל תקלה בסוללת הליתיום שגרמה לסוללה להתפוצץ.

חיזבאללה נמצא עכשיו בבעיה. לאחרונה הוא פקד על הפעילים שלו לא להסתובב עם טלפונים ניידים כי הבין שדרך המכשירים ישראל מאתרת את הפעילים ומסכלת אותם. אגב אפילו נסראללה אמר כי הוא נמנע מלקבל שיחות ניחומים לאחר מות אימו, זאת מחשש לפגיעה בו.

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

עכשיו בחיזבאללה ינסו להבין מה קרה להם ובכל דרך הם מנסים למצוא קצה חוט שיוביל לישראל. החיזבאללה ניסה פעמים להוציא פיגועים נגד בכירים לשעבר במערכת הביטחון תוך הפעלת חוליות טרור בעומק ישראל עם ציוד מטעני נפץ של חיזבאללה והפעלה מרחוק מביירות.

ארה״ב גם בהלם: המסר שהועבר לחיזבאללה בפיצוץ הביפרים נחשף
במערכת הביטחון מבינים היטב: חיזבאללה הכין תגובה משמעותית וחריפה במיוחד

אנחנו נמצאים במערכה כפולה של לחימה בעצימות בגבול הצפוני ומלחמת צללים בעומק השטח בתל אביב. זה נכון מה שעושים ראשי רשויות בישראל. הם לא לוקחים סיכון והעלו את הכוננות בכל עיר ויישוב. לא ברור אם חיזבאללה יבצע מהלך התקפי מידי. אולי איראן תפעיל את קבלני המשנה שלה: החות׳ים בתימן, המילציות בעיראק או בסוריה.

אבל גם השאלה היא אם ישראל תנצל את ההתקפה הזאת, את הבלבול והמבוכה בחיזבאללה בשעות האחרונות כדי להנחית מכה משמעותית על הארגון. כי אומנם מי שעשה את המבצע הזה הצליח להביך להוציא את חיזבאללה מאיזון אבל הוא לא הכריע כך את הארגון.