אחרי מתקפת הביפרים: משרד הבריאות בלבנון דיווח על 20 הרוגים ולמעלה מ-450 פצועים לאחר שמכשירי קשר בדאחיה וכן באזורים נוספים בלבנון התפוצצו. הפיצוצים התרחשו גם בארבעת הלוויות של ההרוגים מאתמול. העיתונאי ברק רביד מאשר מפי שני מקורות שמעורים בנושא, כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיצוץ מרחוק של אלפי מכשירי קשר אישיים (ווקי טוקי) שהיו בשימוש אנשי חיזבאללה כחלק מגל שני של מבצע מודיעני שהחל אתמול עם פיצוץ הביפרים. כמו כן טרם לכך, דווח ברשתות ערביות כי מטוסי קרב חצו את מהירות הקול כשנכנסו לדרום לבנון.

בסוכנות הידיעות הלבנונית מדווחים על פיצוצים של סוללות ליתיום בבתים, בנוסף למכשירים אחרים ברחבי בלבנון. כמו כן דווח על כטב"מים ברובע הדאחייה.

תושבי הצפון: ״אנשים התרגלו שיש דם ששווה פחות״

על פי הערכה האירוע הנוכחי חמור הרבה יותר מהראשון ברמה האסטרטגית שכן הוא משתק את כל מערך התקשורת של חיזבאללה. כלומר הארגון כרגע לא יודע מה היקף החדירה לציוד הקשר שלו.

בחיזבאללה ביקשו לכבות כל מכשיר אלקטרוני שברשותם, ועוד: "כל מי שיש לו רדיו או מכשיר בעל תדרי רדיו לכבות אותו במהירות. האויב שולח גלים גבוהים שמפוצצים מכשירי קשר וביפר", הודיעו, והוסיפו במקומות אחרים: "יש לבדוק את כל המכשירים הסלולריים והאלקטרוניים שיובאו לאחרונה, כדי לוודא שאינם ממולכדים. יש לנתק באופן זמני את הסוללות של כל מכשיר טכנולוגי אלחוטי". באותו הזמן, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, האשם סאפי אלדין, נשא נאום במהלך הלווית בנו - שנהרג אתמול מהפיצוץ.

בתוך כך הסהר האדום האיראני עדכן כי 95 פצועים בהפצצת מכשירי הביפר של חיזבאללה הועברו מלבנון לאיראן.

לפני כן נשמעו אזעקות בגליל העליון ובגליל המערבי, ובצבא הודיעו ליישובים לפני כשעה וחצי להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. לפני כן דווח בלבנון על תקיפות בדרום המדינה ודווח על נפגעים.

פיצוצים בהלוויה בלבנון, לאחר פיצוצי הביפרים אתמול (צילום :רשתות ערביות)

פיצוץ בסוללה שנפגעה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
פיצוץ בסוללה שנפגעה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

מכשיר שהתפוצץ בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
מכשיר שהתפוצץ בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

רכב לאחר פיצוץ מכשיר הקשר בלבנון (צילום :רשתות ערביות)
שריפה בבית לאחר פיצוץ נוסף בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

כמו כן בכבאות והצלה מסרו שבקריית שמונה התפתחה שריפה בשטח פתוח עקב נפילות, שכרגע מתפשטת ברוחות. מוקדם יותר היום אמר מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין: ״המשימה ברורה - נחושים לשנות את המציאות הביטחונית בהקדם האפשרי. המחויבות של המפקדים והכוחות כאן מלאה - במוכנות שיא לכל משימה לה ידרשו״.

שריפות בקריית שמונה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

שריפות בקריית שמונה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
שריפות בקריית שמונה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בצה"ל מסרו כי בפיקוד הצפון ממשיכים בפעולות ההתקפה וההגנה. השבוע הושלמו שני תרגילים חטיבתיים למוכנות למתאר צפוני, של כוחות חטיבה 179 וחטיבה 769. הכוחות תרגלו תרחישים המדמים תמרון בשטח אויב, תרחישי פינוי פצועים משדה הקרב תחת אש, עבודת המפקדות השונות וההגנה על הגזרה הצפונית.

כמו כן רשת ABC דיווחה היום כי ישראל פועלת כבר זמן מה במטרה לשכלל את ההתקפות על ידי יירוט שרשראות האספקה.

תקיפות בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)