סמ"ר אגם נעים, שנהרגה בפיצוץ בניין ברפיח, הובאה היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בקיבוץ משמרות. כאלף איש הגיעו להלוויה וחלקו כבוד אחרון עם דגלי ישראל בדרכי הגישה לבית העלמין.

סמ"ר אגם נעים הייתה החיילת הראשונה שנפלה בלחימה ברצועת עזה. נעים, פרמדיקית בת 20 מקיבוץ משמרות, הייתה אמורה לסיים מחר שירות של חצי שנה בעזה, לצאת לחופשה רגילה ולהתחיל להדריך בקורס פרמדיקים בבה"ד 10, בית הספר של חיל הרפואה. היא כבר חידשה את דרכונה במטרה לצאת לחופשה עם חברות ולטוס לחו"ל להתאוורר מחודשי הלחימה.

הותר לפרסום: ארבעה לוחמי צה"ל נפלו בדרום רצועת עזה
"איזו ילדה אקבל בסוף המלחמה?": אימה של אגם בפוסט מצמרר כחודשיים לפני נפילתה

מגן דוד אדום ספד לנעים ומסר כי הארגון "מרכין ראש עם נפילתה בקרב בעזה של פרמדיקית לוחמת צה"ל ומתנדבת מד"א אגם נעים. היא הוכשרה בניידות טיפול נמרץ של מד"א כחלק מקורס פרמדיקים צבאי אותו סיימה בחודש מרץ האחרון כחניכה מצטיינת לימודית. בהמשך, במהלך שירותה הצבאי כפרמדיקית לוחמת בעזה, הקפידה להגיע למשמרות במד"א במהלך כל חופשה לשמירה על כשירותה ורמתה המקצועית הגבוהה. את משמרתה האחרונה בניידת טיפול נמרץ עשתה ביום ראשון, יומיים לפני שנפלה בעזה. חבריה במד"א מספרים כי היא תמיד הייתה נכונה לעזור, אהבה מאוד את תחום הצלת החיים והייתה מקצועית באופן יוצא דופן".

פרמדיק מד"א בן כוכבי, שהיה יחד עם אגם ז"ל במשמרתה האחרונה במגן דוד אדום, סיפר כי "קיבלתי את הבשורה על נפילתה בהלם ועצב רב מאוד. רק ביום ראשון האחרון עשינו משמרת יחד בניידת טיפול נמרץ באור עקיבא. היא הייתה מקצועית ומוכשרת מאוד. היא הייתה גאה להגן על המדינה ולהציל חיים - גם במדי צה"ל וגם במדי מד"א. היא הייתה מלאת שמחת חיים ואושר וזה כאב גדול. קשה לי לחשוב עליה בלשון עבר ושזו הייתה המשמרת האחרונה שלי איתה".

אלי בין, מנכ"ל מד"א, אמר על נעים כי היא "הייתה מצטיינת בכל תחום שנגעה בו ושאפה להציל חיים גם במדי צה"ל וגם במדי מד"א. אגם ז"ל הייתה בולטת בצורה יוצאת דופן במקצועיות ובאהבה שלה לזולת ולהצלת חיים. אנו שולחים תנחומים גדולים למשפחתה ומחזקים את ידם בשעה קשה זו".

ארגון הפרמדיקים כתב על נעים כי "אגם, מהחלוצות המשרתות כפרמדיקיות בתפקיד לחימה, ניצבה בחזית הקרבות ברצועת עזה בתפקיד הדורש שילוב ייחודי של אומץ לב, מסירות ומקצועיות אין קץ. אגם הייתה שם כדי להילחם על חיי חבריה ליחידה, כשהיא נושאת באחריות עצומה לטפל ולהציל חיים בתנאי שטח קשים ביותר".

מועצה אזורית מנשה השתתפה בצער המשפחה. "כואבים את נופלה של סמ"ר אגם נעים ז"ל מקיבוץ משמרות, שנפלה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. אגם, בתם של דורית ודודי נעים, אחות לפלג ויובל, בת 20 בנפילה. על מועד הלוויה תצא הודעה בהמשך".

מלי קפלן, מנהלת המוסד החינוכי מבואות עירון, ספדה לנעים וכתבה כי "אגם, בוגרת המוסד החינוכי מבואות עירון, הצטיינה בכל תחום שבו נגעה: הייתה תלמידה מצוינת, למדה במגמת ביולוגיה ומדעי המחשב ואף עשתה עבודת גמר במדעי החברה. אגם הייתה חניכה ופעילה בפנימייה ובחברת הנעורים של מבואות עירון, וכן הייתה חניכה ומדריכה בתנועת השומר הצעיר. בסיום לימודיה אגם קיבלה תעודת הצטיינות חברתית על היותה מדריכה בתנועת הנוער השומר הצעיר. הייתה תמיד עטופה בחברים, סבלנית לכל אדם וטובת לב. אנו כואבים ועצובים. זהו אובדן גדול עבור הצוות וחניכי ובוגרי "מבואות עירון". מחבקים ומשתתפים בצער ההורים, דורית ודודי, האחיות והמשפחה כולה".