במידה וההערכות והדיווחים שיוצאים מלבנון וסוריה יתבררו כנכונים באשר למידת הפגיעה שגרמה כביכול ישראל לחיזבאללה, ולמשמרות המהפכה, ניתן יהיה לומר כי המתקפות האחרונות משנות את כל מה שהעולם הכיר במלחמות.

לאחר שתי יממות של התקפות מדויקות על חיזבאללה, העולם נחשף למלחמה בשלט רחוק, שמתבצעת מבלי לסכן חיי לוחמים ומבלי להפעיל טנקים ומטוסים, ועדיין - נגרם לאויב נזק שבו נשלל ונשחק לו באחת יכולותיו להילחם. אם נכון הדבר כי ישראל עומדת מאחורי ההתקפות היא מייצרת כאן מירוץ עולמי באשר לאיך יראה שדה הקרב הבא.

גל נוסף של פיצוצים במכשירי קשר בלבנון; דיווח על מאות פצועים ושלושה הרוגים | תיעוד

אחרי עידן האבן, עידן החרבות, עידן הרובים, עידן הטנקים ואחר כך עידן מטוסי הסילון הגיע כאן ועכשיו מימד חדש עידן חדש של לחימה.

רק לפני פחות מחצי שנה היו גורמים בדרג המדיני ובראשם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שביקש לפתוח מחדש את כל נושא התקציב של צה״ל ומערכת הביטחון ולקבוע מחדש את חלוקת התקציב. סמוטריץ' ואחרים דרשו ובצדק מסוים להשקיע יותר בשריון, בכוחות חיל הרגלים והצבא הירוק. ופחות בטכנולוגיה ובמטוסים מתקדמים.

פיצוץ בחנות טלפונים בלבנון, של מה שנראה כמו טלפון נייד (צילום :רשתות ערביות)

העובדה כי החמאס ביצע התקפה רצחנית עם אמצעים פרימיטיביים על ישראל עוררה ויכוח ציבורי ער באשר למונח ״צהל צבא קטן וחכם עשיר בטכנולוגיה״.

עם כן, לאחר שתי יממות בהן סופג חיזבאללה אבדות מבלי לשים בחזית הפעולה לוחם אחד בקרב פנים מול פני,ם כדאי לחשוב מחדש בוויכוח האם המהלכים הטכנולוגיים המתקדמים הם כוח המציאות בשדה הקרב החדש.