פאניקה נוצרה ברחבי לבנון בעקבות פיצוצי הביפרים של החיזבאללה היום (רביעי), בעוד לבנונים רבים מנסים להיפטר ממכשירי הרדיו שברשותם. משרד הבריאות בלבנון דיווח על 20 הרוגים ולמעלה מ-450 פצועים לאחר שמכשירי קשר בדאחיה וכן באזורים נוספים בלבנון התפוצצו.

העיתונאי ברק רביד מאשר מפי שני מקורות שמעורים בנושא, כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיצוץ מרחוק של אלפי מכשירי קשר אישיים (ווקי טוקי) שהיו בשימוש אנשי חיזבאללה כחלק מגל שני של מבצע מודיעני שהחל אתמול עם פיצוץ הביפרים. כמו כן טרם לכך, דווח ברשתות ערביות כי מטוסי קרב חצו את מהירות הקול כשנכנסו לדרום לבנון. עכשיו נחשפים פרטים נוספים בנוגע למכשירים שגרמו לפיצוץ.

"מכשירי הקשר בהם השתמשו מחבלי החיזבאללה, ושהוצגו בטלוויזיה הלבנונית, אינם מכשירים צבאיים", טוען מומחה תקשורת, "למכשיר קוראים IC-V82, מיוצר על ידי חברת ICOM, עלותו בערך 50-150 דולר, והוא משמש חובבי רדיו לטובת תקשורת בין חובבים בתדרי 145 מגה הרץ". 

הניצבת הפורשת בנאום חריף: "גורמים עבריינים שולטים במנגנונים, יצאנו מאיזון"
עוד דרמה פוליטית? ח"כ מיהדות התורה: "לדעתי עלינו לפרוש מהממשלה"

"אלה תדרים גבוהים, שלא מאזינים להם - ושם יכלו המחבלים לדבר", הוא מוסיף, "למכשירים האלה בדרך כלל יש סוללות, שבמקרה הזה ככל הנראה הוחלפו בסוללות אחרות, בהן הוחדר חומר נפץ. הפיצוץ נגרם לאחר שהעלו את הטמפרטורה של אותן סוללות, מה שיצר פיצוץ. חומר הנפץ היה במשקל גדול יותר מזה שהיה בביפרים - ולכן, הנזק היה גדול יותר בהשוואה לאתמול".

בנוסף התפרסם כי מכשירי הרדיו של ICOM שהתפוצצו היום בלבנון נמצאים בשימוש נרחב באיראן, כך לפי מקורות איראניים. בתוך כך התברר כי ההאשטאג הכי טרנדי היום הוא מכשירים אלחוטיים, אחריו נמצאות מספר ערים בלבנון, ובהמשך המילים "מתקפת סייבר".

פיצוצים בהלוויה בלבנון, לאחר פיצוצי הביפרים אתמול (צילום :רשתות ערביות)