על רקע יומיים של פיצוץ מכשירי הקשר של מחבלי חיזבאללה, גורמים בממשלת לבנון מודאגים מהתגובה האפשרית של ארגון הטרור ומהסלמה שיכולה להתפתח לכדי מלחמה כוללת עם ישראל.

אהוד יערי טוען: מספר ההרוגים של חיזבאללה גדול בהרבה, יש לישראל צ׳אנס חד פעמי

שר החוץ הלבנוני אמר אמש (רביעי) ל-CNN: "אנו חוששים שהפיגועים הקטלניים הרצופים הם הקדמה למלחמה .אנחנו עומדים בפני רגע מפחיד ואנחנו מפחדים להיכנס למלחמה כי אנחנו לא רוצים אותה. אנחנו לא יכולים לדבר עם חיזבאללה כמו קודם, מכיוון שהוא קיבל מכה חזקה, מה שמחייב את תגובתו".

בתוך כך, צרפת קראה לחיזבאללה "להפסיק לאלתר את התקפותיו נגד ישראל". משרד החוץ הצרפתי התייחס לפיצוצים בלבנון ואמר: "אנו מבקשים מישראל לנהוג באיפוק. כל הצדדים הלבנוניים חייבים להתרחק מהסכסוכים באזור".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל, מקור ביטחוני מערבי אמר לרויטרס כי יחידת 8200 השתתפה בתכנון פיצוץ הביפרים של חיזבאללה. כזכור, מפקד 8200, תא"ל יוסי שריאל, הודיע לפני שבוע לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ולראש אמ"ן הטרי, האלוף שלומי בינדר, על התפטרותו מצה"ל בעקבות אחריותו לטבח ב-7 באוקטובר. הפיטורים הגיעו על רקע הדו"ח הגנוז שפרסם מוקדם יותר השנה בן כספית, ובו מובאים המחדלים שהובילו לטבח בדרום. 

ב"פייננשל טיימס" נכתב כי "נתניהו נראה נחוש יותר ויותר לפתות את חיזבאללה למלחמה כוללת או לדחוף אותו לתגובה שישראל תשתמש בה כהצדקה למתקפה קרקעית על לבנון. ההתקפות על מכשירי תקשורת הטילו מכה חזקה לחיזבאללה, אך העמידו את המזרח התיכון שוב על סף תהום".

ה"טלגראף" הבריטי כתב כי "זו לא הייתה פעולה חפוזה. היא חייבת הייתה להיות בהכנה במשך חודשים. מנהיגי הטרור הבינו במהירות שהטלפונים הניידים שלהם הובילו את הנשק מונחה המדויק הישראלי ישירות למחבואיהם, מה שגרם למותם של כמה מפקדים בכירים בלבנון, סוריה ועיראק. בניסיון להתמודד עם זה, הם חזרו לאמצעי תקשורת בטכנולוגיה נמוכה יותר, כמו ביפרים. אך נראה שהישראלים היו צעד אחד קדימה. בפעולה יוצאת דופן, הזמנה של 5,000 ביפרים יורטה והוטמעה בחשאי כמות קטנה של חומר נפץ בכל מכשיר. הסוללות הליתיום הנפיצות שהפעילו את הביפרים האלה דרשו רק מאיץ קטן כדי להצית. ברגע מוגדר מראש, צוות התקיפה שלח קוד אלפנומרי פשוט לכל ביפר, מה שהפעיל סדרה של פיצוצים".

משרד הבריאות בלבנון דיווח על 20 הרוגים ולמעלה מ-450 פצועים לאחר שמכשירי קשר בדאחיה וכן באזורים נוספים בלבנון התפוצצו. הפיצוצים התרחשו גם בארבעת הלוויות של ההרוגים ממתקפה יום קודם לכן. העיתונאי ברק רביד אישר מפי שני מקורות שמעורים בנושא, כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיצוץ מרחוק של אלפי מכשירי קשר אישיים (ווקי טוקי) שהיו בשימוש אנשי חיזבאללה כחלק מגל שני של מבצע מודיעני שהחל יום קודם עם פיצוץ הביפרים. כמו כן טרם לכך, דווח ברשתות ערביות כי מטוסי קרב חצו את מהירות הקול כשנכנסו לדרום לבנון.

"מכשירי הקשר בהם השתמשו מחבלי החיזבאללה ושהוצגו בטלוויזיה הלבנונית, אינם מכשירים צבאיים", כך טען מומחה תקשורת, "למכשיר קוראים IC-V82, מיוצר על ידי חברת ICOM, עלותו בערך 50-150 דולר, והוא משמש חובבי רדיו לטובת תקשורת בין חובבים בתדרי 145 מגה הרץ".