מלחמת חרבות ברזל: על רקע מתקפת פיצוץ מכשירי הקשר של מחבלי חיזבאללה, ישראלים רבים קיבלו הודעה מזויפת שנועד להיראות כמו התרעה של פיקוד העורף ובה נכתב: "התרעת חירום, יש להיכנס מייד לתרחב המוגן" (השגיאות כתיב הן במקור). צה"ל הבהיר כי לא שלח הודעה כזו. בהודעה ישנו לינק זדוני שאין ללחוץ עליו.

כזכור, אבי אשכנזי כתב הבוקר כי סיפור פיצוץ מכשירי הביפר של חיזבאללה תפס את כל הכותרות הראשיות בעיתונים החשובים בעולם, ופתח את כל הדיווחים בכל מהדורות החדשות, בכל תחנה ברחבי הגלובוס. הסיפור הזה הוא לא סתם עוד סיפור ״פיצוץ״. מדובר במבצע שהעיף את הדמיון של המוח האנושי לרמות מטורפות. הוא הלך עוד כמה צעדים עם הנועזות, החוצפה, התחכום והחשיבה מחוץ לקופסה. 

ראש השבויים והנעדרים לשעבר על המצב בצפון: "לא צריך לפחד ממלחמה כוללת"
סוגרים מעגל: היחידה הסודית של צה״ל שפירקה את חיזבאללה

אי אפשר לתאר את ההשפלה של חיזבאללה ואיראן בסיפור הזה. היטיב לתאר עיתון סעודי את הדברים בקריקטורה שפרסם אתמול בבוקר ובה נראה מכשיר ביפר בתצורה של סוס טרויאני, החודר ללב מחנה חיזבאללה. אפשר להבין את הסעודים, מוסלמים סונים, שנואי נפשם של האיראנים השיעים, שמיהרו ללגלג על חיזבאללה ופטרונו בטהרן.

ישראל לא לקחה אחריות לאירוע. מעבר לשיקולים הטקטיים של השארת הפעולה במרחב ההכחשה, יש באי־לקיחת אחריות גם אקט אצילי. ובהנחה, שיש קשר לישראל, הרי שהיא העדיפה להשאיר איזה קצה של כבוד ליריב. זאת אולי הסיבה לכך, שבלי קשר לשאלה מי עומד מאחורי המעשה, ישראל לא ניצלה את האירוע כדי לתקוף ולהכריע את חיזבאללה. 

דברי הרמטכ"ל: "בכל שלב שפועלים, יש שני שלבים קדימה" (צילום :דובר צה"ל)

שוב, בהנחה שישראל עומדת מאחורי המהלך, הרי שמבצע מיוחד כזה, שעולה על כל דמיון, היה ניתן להפוך למהלך פותח למלחמה ולא להסתפק רק במבצע "שופוני" כדי להרשים את העולם.