כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד מוטי ממן, בן 73 מאשקלון, בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות שעניינן קשר עם גורמי מודיעין של המשטר האיראני, ובהן תכנון התנקשות בראש הממשלה, שר הביטחון וראש השב"כ.

אחת השכנות של ממן באשקלון סיפרה למעריב: "ראו שהוא לא אוהב את המדינה, שלא טוב לו כאן. תמיד שפגשתי אותו היה מתלונן. לפני שבועיים הגיעו לבניין כוחות ביטחון עם נשקים וחיפשו אותו, הוא גר כאן עם בת זוגו. ברגע שראינו שהמרגל מאשקלון, ישר הבנו שמדובר בו, התקשרתי לחברה ואמרתי לה בטוח זה הוא - וצדקתי. לא מפתיע אותי בכלל".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשם, מסר:  "זה עתה התקבל כתב האישום ואיתו בקשה למעצר עד תום ההליכים. טרם נחשפנו לחומר החקירה כך שבשלב זה קשה להיכנס לפרטי המקרה. ניתן לומר כבר עתה כי מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הביטחון של מדינת ישראל, שילדיו משרתים בכוחות הביטחון ואשר במסגרת עסקיו הוא טעה בשיקול הדעת. לא בכדי כתב האישום לא הוגש על עבירות אחרות. מרשי שיתף פעולה וממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות".

עוד מסר עו"ד בסרגליק: "לחשוד יש אישה במצב נפשי לא טוב, שני ילדים בצבא - אחד משרת עכשיו בעזה והשני בצפון, ועוד ילד קטן". 

מעצר החשוד בפעילות עבור איראן (צילום :דוברות שב"כ)

כזכור, במסגרת פרשיית החקירות שנוהלה בשב"כ וביאחב"ל, עלה כי ממן איש עסקים, התגורר תקופה ממושכת בטורקיה וניהל קשרים עסקיים וחברתיים עם גורמים ממוצא טורקי וממוצא איראני. במסגרת קשרים אלו, בחודש אפריל 2024, הסכים ממן, בתיווך הגורמים הטורקים אנדריי פארוק אסלן וג'ונייד אסלן, להיפגש עם איש עסקים עשיר המתגורר באיראן בשם אדי, לטובת קידום פעילות עסקית.

לצורך קידום הפעילות העסקית הגיע  לעיר Samandag שבטורקיה, שם נפגש עם שני נציגים שנשלחו מטעמו של אדי וקיימו שיחה טלפונית עם אדי, לאחר שהאחרון לא היה יכול לצאת מאיראן. עוד העלתה החקירה כי בהמשך לכך, בחודש מאי 2024, יצא לטורקיה, שם נפגש עם אנדריי, ג'ונייד ושני נציגיו של אדי, ולאחר שהתברר כי אדי שוב אינו יכול לצאת מאיראן לטורקיה, הוברח ממן הישראלי ברכב דרך מעבר גבול יבשתי בגבול טורקיה, בקרבת העיר ואן הנמצאת במזרח טורקיה, לתוך איראן, שם נפגש עם אדי ואדם נוסף בשם חאג'ה שהוצג כפעיל מטעם מנגנוני הביטחון האיראניים.

שני המפגשים של ממן הישראלי באיראן והמשימות שנתבקש לבצע: הישראלי והנוספים נסעו לביתו של אדי באיראן שם התקיימה פגישה במהלכה הוא הוצג כאזרח ישראלי. במסגרת פגישה זו הוצע לאותו ישראלי על ידי אדי, לבצע משימות ביטחוניות שונות בתחומי ישראל עבור המשטר האיראני, ובתוך כך: העברת כספים או אקדח בנקודות שיקבעו מראש, צילום מקומות הומי אדם שונים בארץ ושליחתם לגורמים האיראניים, איום על אזרחים ישראלים אחרים המופעלים בארץ מטעם המשטר האיראני שלא ביצעו משימות שהתבקשו. ממן הישראלי ביקש לבדוק את העניין.