הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות סיכולית משולבת של שירות הביטחון הכללי ויאחב"ל לה"ב 433 במשטרת ישראל, נעצר במהלך חודש אוגוסט האחרון מוטי ממן, בן 73 מאשקלון, בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות שעניינן קשר עם גורמי מודיעין של המשטר האיראני.

שוחחנו עם ליאור אקרמן, ראש תחום החוסן הלאומי במכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ויו"ר מועצת העם החדשה, שהתייחס לניסיונות של איראן לגייס מרגלים ישראלים. "ניסיונות איראן לגייס סוכנים ישראלים ולהפעילם בתוך ישראל, אינם דבר חדש. לאורך השנים היו לא מעט אירועים, סיכולים ומעצרים בהם הצליח שב"כ לאתר את הסכנה לפני שנגרם נזק", הסביר.

"ראו שהוא לא אוהב את המדינה": זה המרגל האיראני מאשקלון שתכנן להתנקש בנתניהו
תוכננה התנקשות בנתניהו, גלנט או בר: נעצר ישראלי שפעל בשירות איראן

עוד הוסיף, "האיראנים פועלים רבות באמצעות רשתות חברתיות ופרופילים מזויפים וכך גייסו בעבר ישראלים תמימים יותר או פחות לבצע משימות איסוף מידע עבורם. האירוע הנוכחי חריג יותר מאחר ומדובר באיתור ישראלי וגיוסו למטרת ביצוע פיגועים ממש בתוך ישראל בתמורה לבצע כסף ואף מדובר על העברתו החשאית למפגשים באיראן. כלומר כאן לא מדובר על אזרח תמים שעשה טעות".

מוטי ממן הנאשם בפעילות למען איראן (צילום: פלד ארבלי)
מוטי ממן הנאשם בפעילות למען איראן (צילום: פלד ארבלי)

"האיראנים ימשיכו לנסות ולגייס ישראלים למטרות ריגול וביצוע פיגועים", ציין אקרמן, "הם מנסים לעשות זאת באמצעות משפחות הפשע או אזרחים תמימים במגזר הערבי וכן באמצעות יהודים תמימים ברשתות החברתיות כאמור".

בסיום אמר: "שב"כ יודע את העבודה ומצליח לסכל כל נסיון איראני שכזה לפני שהמגויסים מבצעים את המוטל עליהם אולם על שלטונות החוק בישראל להחמיר מאוד את האכיפה והענישה בתחום זה וכן לייצר פרסום בולט לאירועים מסוג זה על מנת לחזק את ההרתעה ולמנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד".