פיצוץ הביפרים בלבנון: שר הבריאות הלבנוני מדווח על 32 הרוגים כתוצאה מפיצוצי מכשירי תקשורת שהתרחשו במהלך היומיים האחרונים, זאת בנוסף ל-2,400 פצועים, בהם 1,300 באופן קשה או בינוני.

בעקבות האירועים, התקשורת הלבנונית מדווחת על צעדים חדשים בתחום התעופה האזרחית, שמטרתם למנוע את הובלת מכשירי תקשורת אלחוטיים במטוסים.

בתוך כך, המנהל הכללי של תעופה אזרחית בלבנון הנחה על מניעת הובלת מכשירים כמו ביפרים וווקי טוקי על סיפון המטוס, מה שעשוי להצביע על חשש מהשפעה של מכשירים אלה על הביטחון הלאומי.

פיצוצי הביפרים בלבנון: יותר מ-4,000 פצועים; חיזבאללה הבטיח לנקום | שידור חי
גל נוסף של פיצוצים במכשירי קשר בלבנון; כ-450 פצועים ו-20 הרוגים | תיעוד

במקביל, פקיד במשמרות המהפכה האיראניות הנחה את הפקידים להרחיק את הטלפונים שלהם, ככל הנראה בעקבות חשש לפגיעות אפשריות או דליפות מידע רגישות. מדובר בצעדים שמצביעים על המתיחות הגוברת באזור והצורך בשמירה על הביטחון. עוד דווח כי יחידות צבאיות מתמחות מפוצצות מכשירי ביפר ותקשורת חשודים באזורים שונים.

בישראל מעריכים כי האומדן הרשמי של ההרוגים והפצועים בלבנון נמוך משמעותית מהמציאות. ההערכות מצביעות על כך שישנן עשרות רבות של הרוגים, אם לא יותר מכך. פגיעה משמעותית נגרמה לכוח רדואן, שאיבד חלקים גדולים משדרת הפיקוד שלו, וההערכות מדברות על עשרות רבות שנהרגו במהלך הלחימה עד היום, כולל בפיצוצים ביומיים האחרונים.

לפי הדיווחים, לפחות 450 בני אדם נפצעו בפיצוץ מכשירי הקשר ברחבי לבנון, והמספר הזה מצטרף ליותר מ-3,000 אנשי חיזבאללה שנפצעו מפיצוצי הביפרים.

כמו כן, צפוי לנאום היום אחר הצהריים מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לראשונה מאז הפיצוצים, מה שעשוי לספק מידע נוסף על המצב וההתרחשויות האחרונות.