חסן נסראללה, מנהיג חזבאללה, נואם ברגעים אלו ומתייחס לתקיפה הישראלית בלבנון. מדבריו: "תודה לממשלת לבנון, למשרד הבריאות ולמוסדות ההגנה האזרחית שעשו עבודה טובה. מה שקרה ביומיים האחרונים דורש הערכה ועמדה נחרצת. מספר פציעות העיניים גדול, ויש לחץ על בתי החולים, והם עושים מאמץ גדול. אני מברך את משפחות הקדושים בבית ובחזית הדרום על קבלת עיטור הקדושים ולפצועים על החלמה מהירה".

בנוסף, נסראללה מודה לאיראן, עיראק וסוריה על התמיכה הרפואית לאחר התקיפות האחרונות. עוד אמר כי "ישראל פנתה לאלפי זימונים ופוצצה אותם בו זמנית. האויב הישראלי הפר את כל החוקים, הבקרה והקווים האדומים. כמה הפצצות אירעו בבתי חולים, שווקים, כבישים ציבוריים, בתים ואתרים שבהם היו בעיקר אזרחים".

"אנו מצפים שמספר הנפגעים האנושיים יגדל כתוצאה מהפצצות רדיו", המשיך, "עשרות הרוגים ומספר הפצועים טרם הופיע, אבל הוא גדול מאוד. האויב יודע שמספר הביפרים הוא 4,000 ושהם מחולקים בין אנשי חיזבאללה, מה שאומר שהוא הרג בכוונה 4,000 בדקה אחת. לישראל לא היה אכפת מהימצאותם של נושאי ביפר במקומות אזרחיים באמצעים אזרחיים". 

צידון, לבנון (צילום: רויטרס)
צידון, לבנון (צילום: רויטרס)

"מה שקרה היה מבצע טרור גדול, ואנו נאמץ את ההגדרה של מה שקרה ביום שלישי ורביעי כשני מעשי טבח", הצהיר נסראללה. "הקמנו כמה ועדות חקירה פנימיות ולמדנו את כל התרחישים, ההשערות והאפשרויות, והגענו לתוצאה כמעט סופית. מעשי הטבח הם פשעי מלחמה או הכרזת מלחמה".

"אין ספק שספגנו מכה ביטחונית והומניטרית גדולה, חסרת תקדים בתולדות ההתנגדות בלבנון", אמר נסראללה בהצהרה חריגה. "מה שקרה עשוי להיות חסר תקדים באזור ובעולם. אנו יודעים שיש לאויב עליונות טכנולוגית. אני מודים בזה. אנו סומכים בצד שלנו על המאמצים, על ההתשה, על ההקרבה. יום אחד ידו של האויב על העליונה ויום אחד ידנו על העליונה. השביתה הגדולה והחזקה הזו לא הפילה אותנו ולא תפיל אותנו".

עוד הוסיף, "חזית לבנון היא קלף משא ומתן חשוב בעצירת מלחמת עזה. כללי ההרתעה בדרום לבנון השתנו. האויב הודה באובדן הצפון, ואילץ את נתניהו וגלנט למצוא פתרון לחזית זו, הנחשבת לאחת מחזיתות ההתשה החשובות ביותר. מאזן האימה הקיים שהטלנו מונע מישראל לנהל מלחמה. האויב פעל להפעיל לחץ על ממשלת לבנון וההתנגדות באמצעות הרג והרס כדי לעצור את החזית הזו".

נתניהו וגלנט בבור (צילום: מעיין טואף, לע''מ)
נתניהו וגלנט בבור (צילום: מעיין טואף, לע''מ)

"ההתנגדות דבקה בעמדתה ובמטרתה, וזה מסביר את הפנייה של האויב לרמה הפלילית הגבוהה ביותר שאליה היא יכולה להגיע. שעות לאחר התקיפות הראשונות של ישראל, קיבלנו הודעות שהמטרה היא לעצור את המלחמה. אנחנו לא יכולים להיכנע לאיומים האלה או להפסיק לתמוך בעזה. חזית לבנון לא תיעצר לפני שחזית עזה תיפסק. למרות הקורבנות והשהידים ולמרות כל ההשלכות, ההתנגדות לא תפסיק לעזור לתושבי עזה והגדה המערבית", ציין נסראללה.

"האויב התכוון גם להרוס את מבנה ההתנגדות, לפגוע במערכות הפיקוד והבקרה, לפגוע במספר הגדול ביותר של מנהיגים וליצור כאוס וחולשה במבנה שלנו, וזה מעולם לא קרה. לא הייתה חולשה במבנה ההתנגדות, אפילו לרגע אחד, והיינו מוכנים בחזית לכל תרחיש", טען נסראללה ופנה למנהיגי ישראל, "אני אומר לנתניהו ולגלנט שלא תצליחו להחזיר את האוכלוסייה לצפון וזה האתגר בינינו. אם ישראל תחליט לפתוח במלחמה קרקעית, זו משאלה והזדמנות היסטורית עבורנו. אם הישראלים ייכנסו דרך היבשה, הם יסבלו אבדות אדירות".

"חגורת הביטחון שישראל רוצה להקים בדרום לבנון תהיה "אסון עבורה". לא אדבר על זמן, זמן ומקום להגיב לפיגועי ישראל. אנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב לישראל בזמן ובמקום המתאימים. נתניהו, גלנט, בן גביר וסמוטריץ' מובילים את יישותם לתהום בהנהגתם המטופשת. ההנהגה האווילית, הנרקיסיסטית והפוחזת של נתניהו וגלנט תוביל את הישות הכובשת לעמק עמוק ולחורבן בית המקדש השלישי", אמר מנהיג חיזבאללה.

בזמן נאום נסראללה, דיווחים על טיסות של מטוסי קרב מעל ביירות, בהמשך להודעה חריגה לפיה "צה״ל תוקף כעת מטרות חיזבאללה בלבנון לפגיעה ולגריעת יכולות טרור ותשתיות צבאיות של הארגון". לרוב נכתב על תקיפות רק לאחר מעשה, והודעה זו מציגה הבדל משמעותי מהודעות התקיפות בעבר. במקביל, הופעלו אזעקות רבות בגליל המערבי.

תקיפות בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

אתמול (רביעי) ושלשום, ישראל תקפה בלבנון בתקיפה ממוקדת, במהלך התפוצצו מאות ביפרים ומכשירי קשר ברחבי לבנון וההערכות בשטח מצביעות על עשרות רבות של הרוגים. בנוסף הודיע שר הבריאות הלבנוני על 2,400 פצועים, בהם 1,300 באופן קשה או בינוני.

תקיפה זו הובילה לפאניקה וחרדה לאומית בלבנון, כאשר מאות אנשים זרקו את מכשירי הרדיו שברשותם במטרה להגן על עצמם ממתקפה נוספת, בתי החולים בלבנון הגיעו לעומס ועשרות פעילי חיזבאללה הוטסו לאיראן על מנת לקבל מענה רפואי. 

פיצוץ בחנות טלפונים בלבנון, של מה שנראה כמו טלפון נייד (צילום :רשתות ערביות)

העיתונאי הלבנוני, חסן חרפוש, תיאר בריאיון לדיילי מייל הבריטי כיצד חיי היומיום בלבנון הפכו לסרט אימה: "ביירות בפאניקה. קבוצות הווטסאפ לא מפסיקות לעבוד. יש שמועות פרועות שמסתובבות שפאנלים סולאריים עלולים להתפוצץ, סוללות, מקררים - כל דבר. כולם ממש מפחדים ואין מקום בטוח יותר".

חבר הפרלמנט הלבנוני לשעבר והבי קטישא, התייחס למתקפה הישראלית ואמר: "חיזבאללה לא יתאושש מהשמדת התקשורת שלו בזמן הקרוב, גם אם ישראל תאפשר לו לעשות זאת".