חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, נאם היום (חמישי) והתייחס למתקפת הביפרים המיוחסת לישראל: "אני אומר לנתניהו ולגלנט - לא תצליחו להחזיר את התושבים לצפון". פרופ' אמציה ברעם, מומחה למזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה, בפרשנות מיוחדת למעריב בעקבות הנאום. 

לדבריו של פרופסור ברעם, נסראללה הודה שהוא נמצא במצוקה, אחרי הפגיעה הקשה שספג ב"מתקפת הביפרים", ולמעשה ניסה להציג את עצמו כקרבן. ברעם מעריך כי נסראללה פעל כך מתוך תקווה שהעולם יפעיל לחץ על ישראל.

הרמטכ"ל אישר תוכניות לצפון; נסראללה: "ישראל פתחה במלחמה"

לדבריו, "בנאומו, נסראללה מבטיח שני דברים. ראשית הוא לא יספק לישראל תרוץ לפתוח במלחמה מלאה. סביר שינחית על הגליל יותר מאותו הדבר, אך לא יגיע לחיפה. שנית, הוא לא יחדל אש כל עוד אין הפסקת אש בעזה. אני מאמין לו. הוא הדגיש שיכולת הפיקוד והשליטה שלו לא נפגעו, זהו שקר. הם נפגעו קשה מאד. אבל הוא עדיין יכול לנהל מלחמה. פחות טוב - אבל אפשר".

"נסראללה ציין שבהחלט האירועים השבוע היו דרמטיים מאוד מבחינתו, והוא אף הודה שהמכה שספג היא הקשה ביותר שנחתה על ארגון הטרור מעולם", אמר פרופ' ברעם, "ומבין כל דבריו הוא אמר דבר אחד חשוב מאוד – שבראייתו ישראל חצתה את הקווים האדומים. הוא לא בדיוק אמר שזו הכרזת מלחמה, אלא ניסח את זה בצורה קצת יותר זהירה, 'אפשר לומר שזו הכרזת מלחמה'. כלפי עצמו זו טענה מגוחכת, מפני שחיזבאללה הוא זה שהכריז עלינו מלחמה בשמונה באוקטובר. 

"מבחינתו ההצהרה שישראל חצתה את הקווים נותנת הצדקה לעמדתו. הוא מדגיש את הפשע ההומניטרי וכביכול טוען שזה פשע הומניטרי כי לתפיסתו גם אזרחים רבים נפגעו. כלומר זו הצהרה שישראל הפרה את ההבנות שלא פוגעים באזרחים. לדבריו ישראל ניסתה לפגוע ביותר מ-4,000 אנשים".הדגיש פרופ' ברעם

פרופ' ברעם מסביר מדוע נסראללה עסק רבות בניסיון להראות עצמו כקורבן: "כך הוא בונה את הקייס, בעצם הפשעים כביכול של ישראל היו 'רשומים' על עזה, ומעכשיו הם 'רשומים' גם עלינו, על לבנון. זה מאוד חשוב: הוא בונה את הקייס ההומניטרי. הוא רוצה לחסות בצל המטרייה ההומניטרית של עזה ולטעון 'כמו תושבי עזה, גם אנחנו סובלים בדיוק מאותו הדבר'".

לדברי פרופ' ברעם, נסראללה מנסה לגייס בכך גורמים במערב, בניסיון שיפעילו לחץ על ישראל להימנע מהסלמה שתביא להיקף גדול של נפגעים בלבנון:"הדברים של נסראללה גם כביכול מצדיקים את הפעולות שהוא ינקוט בהן, וגם מעלים את הטענה שהמצב מחייב את העולם המערבי להצטרף, 'כמו שאתם עוזרים לעזה תעזרו לנו'. הוא אומנם רומז ולא אמר זאת ישירות, אבל זו כוונתו של נסראללה".