בטהרן ובביירות מבצעים כרגע סקר נזקים וסיכונים. הפגיעה במכשירי הקשר ובביפרים היא משמעותית. למרות שישראל לא לקחה אחריות לתקיפות, בראיה של טהרן וחיזבאללה בביירות, ישראל עומדת מאחורי המעשה. העובדה כי ישראל קיבלה כמה החלטות באשר לגורל המערכה בצפון מטרידה את חיזבאללה ואת טהרן. השעות והיממות הקרובות הם המפתח להכרעה. הם יקבעו את עתיד האזור לשנים הקרובות. 

יש כיוון אמיתי להיפוך הקערה מצד ישראל. לא רק באשר לעתיד הישובים בצפון, אלא גם לעניין סיום המלחמה בדרום והחזרת 101 החטופים. האסטרטגיה האיראנית היתה לייצא את המהפכה האיסלאמית. או יותר במדויק ליצור מהפך בעולם המוסלמי ולשים את השיעה במקום מרכזי מעל הסונים.

ליל הגשרים הלבנוני: אחרי הביפרים - זה הדבר הבא שישראל חייבת להשמיד בלבנון
בין השורות: נסראללה חשף כיצד תראה התגובה לפיצוצי הביפרים

על הדרך הם ראו בישראל ובגורמי המערב גורמים שיש להיפטר מהם. התוכנית האיראנית לגבי ישראל היתה להקיף אותה בטבעת חנק. אגב לא רק את ישראל אלא גם את ירדן. תחילה בנתה איראן תשתית עצומה בלבנון. מדינה שבחלקיה בבקעה ובדרום חיו שיעים. עד כניסת איראן ללבנון השיעים היו הקבוצה העדתית הנמוכה בהיררכיה החברתית, כלכלית והפוליטית של לבנון. במקביל השקיעה איראן בבניית החמאס בעזה כחלק מתוכנית החנק על ישראל. 

ב7 באוקטובר הצליח החמאס להפתיע את ישראל. גרם לנו את אחד האסונות הגדולים בהיסטוריה. חמאס לא הצליח בכל התוכניות שלו ושל איראן. יתרה מזאת צה״ל התאושש מהר. ביצע קרב הגנה ומיד יצא להתקפה. התוצאה אחרי 11 חודשי לחימה - חמאס ועזה מפורקים. ייקח עוד הרבה שנים עד שהם ישובו, אם בכלל לעמוד על הרגלים. אגב כאשר ישראל שולטת על חלק מהמעברים ביכולתה לקבוע את משך השיקום. 

חסן נסראללה טען מיום ה-8 לאוקטובר, מועד כניסת חיזבאללה למלחמה, כי הוא פועל לסייע ולהגן על החמאס בעזה. הוא ביצע הלכה למעשה באמירות שלו לאורך כל המלחמה ״איחוד זירות״. לא רק לבנון ועזה. אלא גם הכניס את רמת הגולן. שהיתה זירה סורית, לזירת הלחימה העכשווית. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חסן נסראללה (צילום:  Al-Manar TV/Handout via REUTERS)
חסן נסראללה (צילום: Al-Manar TV/Handout via REUTERS)

לישראל הבוקר הזה יש מנוף על טהרן. ביכולתה של ישראל לפגוע בחיזבאללה ולגרום לו להגיע למצב אל חזור. היא גם יכולה בלי מאמץ מיוחד לפגוע בשלטון של באשר אסד אם זה יאפשר למליציות בשטח סוריה לפעול. עכשיו בטהרן ובביירות בודקים, האם הולכים על ״כל הקופה״. ומסכנים את עתיד החיזבאללה ובעצם עתיד טבעת החנק שעוד נשארה לאיראן מהתוכנית הגדולה. 

המנוף שיש כרגע לישראל הוא היפוך הקערה. ושימוש באמירות של נסראללה כמי שמסייע ומגן החמאס. כלומר ישראל בכל מהלך חייבת לקשור את איחוד הזירות. ליצור קו מחבר בין לבנון לעזה. לא להסתפק בהסכם הפסקת אש בהחזרת תושבי הצפון בבטחון לישובים אלא גם לדרוש כחלק מאי השמדת חיזבאללה שחרור 101 החטופים שבידי חמאס בעזה.