בשעה 15:54 דובר צה״ל עדכן כי כוחותינו תקפו באופן ממוקד בביירות. מעט קודם לכן, סוכנות הידיעות הלבנונית אל-מיאדין דיווחה כי נשמעו פיצוצים בפרבר הדרומי של ביירות כתוצאה מירי טילים של ישראל. הצבא אישר כי מטוסי F35 לקחו חלק בתקיפה. במהלך התקיפה חוסלו שני מחבלים בכירים מאוד: רמטכ"ל החיזבאללה איבראהים עקיל ומוחמד רז׳א, סגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה.

בלתי נתפס: 50 בתים נחרבו במטולה בלילה אחד | ממדי הנזק נחשפים

על פי הדיווחים בלבנון, התקיפה התמקדה בבניין באזור רווייס בפרבר ביירות. על פי רויטרס, התקיפה הישראלית פגעה באזור ליד מתקני חיזבאללה גדולים בפרבר הדרומי. אל-חדת' דיווח כי ארבעה פיצוצים רצופים פגעו בבניינים בפרבר הדרומי של ביירות ומידע ראשוני מצביע על כך שמנהיג חיזבאללה היה מטרה בהתקפה על פרבר ביירות.

תקיפה ממוקדת בביירות (צילום :רשתות ערביות)

על פי דיווח של ברק רביד, אחד היעדים בתקיפה היה בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה איבראהים עקיל, כך לפי שני מקורות ישראלים.  מקור המקורב לחיזבאללה אישר לסוכנות הידיעות AFP שאברהים עקיל אכן חוסל על ידי צה"ל. עקיל, אשר מבוקש גם בארה"ב - מואשם בהפצצת שגרירות ארה"ב ומרכז חיל הנחתים בביירות ב-1983 ומבוקש על ידי ה-FBI. כיום הוא גם המפקד של כוח רדואן אחרי חיסולו של ויסאם טוויל בידי ישראל לפני כמה חודשים. כמומכן, מונה לקצין המבצעים של חיזבאללה לאחר חיסולו של פואד שוכר.

איבראהים עקיל (צילום: מתוך טלגרם)
איבראהים עקיל (צילום: מתוך טלגרם)

מערכת המשפט בלבנון רודפת אחרי איברהים עקאל בעקבות הקשר שלו לניסיון ההתנקשות של ראש הממשלה לשעבר שפיק אל-וואזאן. חיסול איברהים עקיל הוא מכה קשה ביותר לחיזבאללה. הקצין בן ה-62 נחשב למספר 2 בארגון אחרי חסן נסראללה. אם אכן חוסל, הארגון שוב מוצא עצמו חשוף מול המודיעין הישראלי. 

מכון עלמא: ״לפני זמן קצר בוצעה תקיפה אווירית נגד מבנה בביירות. על פי הדיווחים השונים יעד התקיפה היה אבראהים עקיל, חבר מועצת הג'אהד ונושא בתפקיד המקביל לראש אגף המבצעים. בין היתר, יחידת רדואן כפופה אליו. אבראהים עקיל מוכר גם בכינוי אל חאג' עבדול חאדר וחאג' תחסין״.

שרשרת הפיקוד בחיזבאללה (צילום: מכון עלמא)
שרשרת הפיקוד בחיזבאללה (צילום: מכון עלמא)

האלוף במיל׳ עמוס ידלין במשדר המיוחד בגלי צה״ל: ״אבראהים עקיל כבר היה על הכוונת של צה״ל בשנת 2000. מסוק אפאצ׳י ירה על מכונית שהוא נסע בה, הוא הצליח לקפוץ מהמכונית, טיל נוסף שניסה לפגוע בו לא פגע. אם הוא ניצל גם היום - סימן שיש לו תשע נשמות״.

איבראהים עקיל שוחרר הבוקר מבית חולים בביירות, לאחר שנפגע השבוע מפיצוץ מכשירי הקשר של חיזבאללה בידי ישראל — כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות הגרמנית ד־פ־א. יחד עם עקיל נהרגו בתקיפה גם אנשי כוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה - כך אמר מקור ביטחוני לרויטרס.

החיסול הממוקד בביירות (צילום :רשתות ערביות)

התקיפה הגיעה לאחר שכ-140 רקטות שוגרו מדרום לבנון לעבר צפון ישראל תוך שעה אחת. משרד הבריאות הלבנוני מעדכן שכתוצאה מהתקיפה בביירות נהרגו שמונה בני אדם ו-59 נפצעו. משרד הגנה אזרחית בלבנון מסר כי שני בניינים קרסו כתוצאה מהתקיפה בפרבר ביירות ומספר רב של בני אדם נעדרים.

דובר המועצה לביטחון לאומי קירבי ג'ון קירבי: "אין לנו ידע מוקדם בנוגע לתקיפות הישראליות בביירות".

ראש ממשלת לבנון מיקאתי: "הכוונה לאזור מיושב בפרבר הדרומי של ביירות מוכיחה שהאויב הישראלי אינו נותן משקל לשום שיקול הומניטרי או משפטי".