מלחמת חרבות ברזל: ערוץ התקשורת 'סקיי ניוז' בערבית דיווח הערב (שישי) שבעת חיסולו של איברהים עקיל בדאחיה, חוסל גם סגן מפקד כוח קודס האיראני - מוחמד רדא. שגרירות איראן בלבנון גינתה: "הטירוף הישראלי חרג מכל הגבולות". בנוסף, באיראן הכחישו את חיסולו של רדא.

כזכור, עקיל, שגילו מוערך בין 62 ל-66, מוכר היטב לרשויות הביטחון בישראל וגם בארצות הברית, שם הציב הממשל על ראשו פרס של 7 מיליון דולר וצירף את שמו לרשימת הטרוריסטים המבוקשים על ידה, זאת בעקבות מעורבותו בפיגועים נגד כוחות אמריקניים בלבנון. על פי דיווחים, עקיל אחראי במידה רבה על ההתקרבות של אנשי כוח רדואן לקו המגע עם צה"ל באזור הגבול הצפוני בשנתיים האחרונות.

הכפפות רשמית הוסרו: ישראל שיגרה מסר חריג - בארה"ב עדיין מעכלים
מכה הרסנית לחיזבאללה: חיסול מס' 2 בארגון - ישראל העלתה שלב במלחמה

המהלך של ארה״ב הגיע בעת ציון 40 שנים לפיגוע הקשה בשגרירות האמריקאית בלבנון – שגבה את חייהם של 63 בני אדם. כמו כן, עקיל עמד מאחורי חטיפתם של בני ערובה ואמריקאים, ומאחורי הפיגועים בבסיסי הכוח הרב-לאומי בביירות ב-1983, בהם נהרגו 305 בני אדם, בהם אמריקנים, צרפתים ולבנונים.

דרכו כארכי-טרוריסט נפרסת על פני עשורים. בקיץ 2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, היה אחראי לתיאום המודיעיני בין חיזבאללה לצבא סוריה. בין היתר, סומן כמי שמילא תפקיד עיקרי במערכה הצבאית של חיזבאללה בסוריה ובסיוע שהעניק למשטר הפרו-סורי נגד כוחות האופוזיציה הסורית בקרבות במדינה.

תקיפה ממוקדת בביירות (צילום :רשתות ערביות)

במאי 2016 לאחר חיסולו של מוסטפא בדר א-דין, עקיל היה אחד משני המועמדים לרשת את תפקידו כרמטכ"ל חיזבאללה, אך לבסוף מונה פואד שוכר לתפקיד. לפני חודשיים, ב-30 ביולי האחרון, לאחר חיסולו של שוכר, מונה עקיל במקומו לתפקיד.