בעקבות התקיפה הדרמטית היום (שישי) בביירות, בה חוסלו רמטכ"ל חיזבאללה איברהים עקיל ושורה של בכירים בכוח רדואן, צה״ל החליט להעלות את הכוננות במערכים של חיל האוויר, פיקוד העורף וחיל הרפואה. גם מד"א הודיעו הערב על העלאת כוננות לדרגה המקסימלית. 

בצה״ל החליטו על המהלך בעקבות הערכת מצב שביצעו לאחר התקיפה. העלאת הכוננות החלה כבר בתחילת השבוע, לאחר מתקפת הביפרים, אז הוחלט על תגבור המערכים של פיקוד העורף ובכלל זה ביחידות החילוץ.

יועץ נתניהו לתקשורת הערבית: "הקווים האדומים כבר לא קיימים"  
דנון: "יוניפי"ל חייב לעשות מאמץ גדול יותר לשלוט בפעולות חיזבאללה"

תקיפה ממוקדת בביירות (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה ממוקדת בביירות (צילום: רשתות ערביות)

מד"א העלה את רמת הכוננות לדרגה המקסימלית הערב. מהארגון נמסר: "כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל מגן דוד אדום לא יכול להיות מופתעים וצריכים וחייבים להיות ערוכים ומוכנים תמיד לכל תרחיש. ומסיבה זאת עלתה רמת הכוננות בהתאם".

כזכור, בשעות הערב הודיע דובר צה"ל באופן רשמי כי צה"ל תקף באופן ממוקד ברובע הדאחייה בביירות וחיסל את ראש מערך המבצעים של ארגון חיזבאללה, איברהים עקיל, ויחד איתו את שרשרת הפיקוד הבכירה של כוח רדואן. 

הירי לעבר הגליל והגולן היה מאסיבי לאורך כל היום, כאשר במהלך הלילה שבין חמישי לשישי 50 בתים נפגעו במטולה. בשעות אחר הצהריים היום דובר צה"ל מסר, כי זוהו מתחילת היום כ-160 שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כעשרה שיגורים, לפי שעה - לא מוכר דיווח על נפגעים. במשטרת ישראל התקבלו דיווחים על מספר נפילות במוקדים שונים במחוז הצפוני. כתוצאה מכך, פרצו מספר שריפות אשר מטופלות כעת על ידי כוחות הכיבוי. כמו כן, התקבל דיווח על פצוע קל, אשר פונה לקבלת טיפול רפואי על פי גורמי הרפואה.

מטולה חרבות ברזל (צילום: אייל מרגולין פלאש 90)
מטולה חרבות ברזל (צילום: אייל מרגולין פלאש 90)

בשעות הערב, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ציין בעמוד הפייסבוק שלו שרמת האיום מצפון על גוש דן הגיעה לשיא חדש. הוא כתב: "תוצאות החיסול כנראה קשות יותר ברמה הצבאית וגם ברמת האזרחית. רצף המכות וההשפלות בהן הוכה החיזבאללה יקשה מאוד עליו להישאר באיזור הנוחות של התשה ולדחוף אותו לירי על חיפה ואפילו על גוש דן".