ארגון חיזבאללה אישר הבוקר (שבת) כי צה״ל חיסל בתקיפה ממוקדת 16 מפקדי כוח רדואן, ביניהם ראש מערך המבצעים של הארגון, איבראהים עקיל, ומפקד בכיר נוסף, אחמד מחמוד ווהאבי. במהלך החיסול נהרסו שני בניינים בשכונת הדאחייה בדרום לבנון. לפי דיווחים ברשתות הערביות, החיסול גרר להרס רב, מותם של אזרחים והשפעות כלכליות חמורות.

"הטילים עברו מעל ראשינו", אמרה מרים, המתגוררת בבניין שממול לאזור היעד. אבל "לא שמענו את הקול של המטוס, ואפילו לא את הרחפנים", הוסיפה, "הרגשנו את האוויר החם על פנינו. הבתים רעדו, והרהיטים עפו". כתוצאה מכך, שני הבניינים, המורכבים מ-40 דירות, קרסו כליל, בנוסף למספר חנויות. הדרך למסגד שעל שמו נקרא הרחוב, הפכה לאזור אסון.

ההרס בשכונת הדאחייה לאחר חיסול הבכירים (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

חיזבאללה אישר: עקיל חוסל יחד עם עוד 14 בכירי רדואן - זה מה שנחשף עכשיו
חיזבאללה חילק מכשירים ממולכדים שעות לפני שהתפוצצו: פרטים חדשים על מתקפת הביפרים

הכוחות הלבנונים החלו בפעולות חילוץ, ולפי משרד הבריאות הלבנוני, מנו את מותם של 14 בני אדם, בהם 5 ילדים, ו-66 פצועים. מקור לבנוני אמר כי: ״אתמול החזירו המראות בבתי החולים את מראות הפלישה של 1982״. פעילויות החילוץ עשויות לקחת ימים ארוכים, במיוחד מאחר שעובדי ההגנה האזרחית ומכבי האש עובדים ללא מכשירי קשר, מחשש לתקיפה נוספת של ישראל, הדומה למתקפת הביפרים ומכשירי הקשר בימי שלישי ורביעי.

עקב הצפיפות, "מספר הנפגעים לא יפסיק לעלות בקרוב", לפי גורם בהגנה האזרחית באזור. באשר להפסדים הכלכליים, ייקח עוד כמה ימים לחישובם, לדברי פקיד הסנגוריה האזרחית. אזור היעד כולל כ-100 חנויות, שנפתחו בשנים האחרונות לאחר הקמת מתחם באיזור, בו התקיימו פעילויות של חיזבאללה.

פעולות חילוץ בדאחייה לאחר חיסול איברהים עקיל (צילום :רשתות ערביות)

בתגובה לביקורת בנוגע לפגיעה באזרחים במהלך חיסול הבכירים, אמר דובר צה״ל, דניאל הגרי: "הם התכנסו מתחת לאדמה מתחת לבניין מגורים בלב שכונת הדאחייה תוך שהם משתמשים באזרחים כמגן אנושי. הם המפקדים שהגו והובילו את התכנית של ארגון הטרור חיזבאללה לבצע ביום פקודה את ההתקפה בצפון - מה שכינו התכנית לכיבוש הגליל".

תקיפה ממוקדת בביירות (צילום :רשתות ערביות)