בית נפגע בפגיעה ישירה בקדיתא ליד צפת, לאחר עשרות רקטות ששוגרו לצפון. זאת לאחר שהיום בצהריים (שבת), נשמעו אזעקות בצפון הארץ באיזור מירון, רכס רמים, אצבע הגליל והמושבים בגליל המערבי. בנוסף נמסר מדוברות המשטרה כי זוהתה נפילה על ציר 89 סמוך לעין זיתים, שוטרי המחוז הצפוני וחבלנים פועלים במקום על מנת לפתוח את הכביש לתנועה. מאוחר יותר דווח בלבנון כי כטב"ם מסוג "הרמס" של חיל האוויר הופל על ידי חיזבאללה.

לפי דובר צה״ל, נורו עשרות שיגורים לגליל, מתוכם כ-10 לקריית שמונה. עשרה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי מספר שריפות שפרצו ביער ביריה, בעקבות ירי רקטות מלבנון. בנוסף, ביישוב בגליל העליון שלושה צוותי כיבוי פועלים להשתלטות על שריפה שפרצה כתוצאה מפגיעה ישירה בבית. בגוש חלב ובבית הלל לוחמי אש השיגו שליטה על שריפות.

צה"ל: חוסל מפקד כוח רדואן וראש אגף המבצעים בחיזבאללה

כטב"ם של חיל האוויר הופל בסמוך לים (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בו בעת, ישראל תקפה משגרים שכוונו לירי לגליל, ולפי הדיווחים צה״ל ביצע ״חגורת אש״ עם 100 תקיפות בלבנון. מדובר צה"ל נמסר כי כ-180 מטרות ואלפי קני משגרים הושמדו בסדרת תקיפות בדרום לבנון.

נפילה על ציר 89 סמוך לעין זיתים (צילום: דוברות המשטרה)
נפילה על ציר 89 סמוך לעין זיתים (צילום: דוברות המשטרה)

הירי של חיזבאללה לצפון מגיע כנראה בתגובה לחיסולם של 16 פעילים בכירים בכוח רדואן אתמול, במתקפה ממוקדת של ישראל בשכונת הדאחיה בביירות. דיווחים מלבנון מספרים כי ירי הרקטות לצפון התבצע בזמן ההלוויה של בכירי חיזבאללה. 

"ספגנו מכה, תעזרו לנו": המצוקה הקשה ששידר נסראללה במהלך נאומו
נסראללה מודה שספג מכה חסרת תקדים ומציב תנאי לסיום המלחמה

שריפה שפרצה בצפון בעקבות נפילת רקטה (צילום: כב''ה צפון)
שריפה שפרצה בצפון בעקבות נפילת רקטה (צילום: כב''ה צפון)

העדכונים האחרונים מגיעים דקות ספורות לאחר שפיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות ליישובי הצפון, בהמשך להערכת המצב של פיקוד הצפון. לפי ההנחיות, תושבי יישובי רבים בצפון הארץ נדרשים ״לצמצם תנועות במרחב, להמנע מהתקהלויות, לשלוט בשערי הישוב ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים״ עד להודעה חדשה.

שלשום נאם חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, והצהיר באופן ברור: ״אני אומר לנתניהו ולגלנט - לא תצליחו להחזיר את האוכלוסייה לצפון״. נסראללה גם התייחס למתקפת הביפרים ומכשירי הקשר השבוע, בה נהרגו 32 הרוגים ונפצעו 2,400, בהם 1,300 באופן קשה או בינוני. עוד אמר כי ״לא אדבר על זמן, זמן ומקום להגיב לפיגועי ישראל. אנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב לישראל בזמן ובמקום המתאימים״.

נפילות בצפון (צילום: עינת גביש)
נפילות בצפון (צילום: עינת גביש)

תקיפות חיל האוויר בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
כפר בלום ברגעים אלה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התקיפה הישראלית בלבנון (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')