פיקוד העורף הודיע הערב (שבת) על שינוי במדיניות ההתגוננות מקו חיפה צפונה לרמת כוננות 2. האזורים המפורטים: הגליל התחתון, הגליל עליון, המפרץ, העמקים ומרכז הגליל, וחלק מיישובי גולן דרום (מועצה אזורית עמק הירדן). דובר צה"ל דניאל הגרי אמר בהודעתו כי יתכן שיתקיים ירי מסיבי לעבר מדינת ישראל בזמן הקרוב וכי צה"ל ייעדכן את הציבור בכל שינוי נוסף בהנחיות. 

לפי שעה, במסגרת השינויים תחל הגבלת התקהלות עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה. מקומות עבודה ניתן לקיים במבנה או במקום שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות, פעילויות חינוכיות ניתן לקיים במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות והחופים באיזורים אילו יהיו סגורים לציבור. 

הסלמה בגבול הצפון: חיסולים, תקיפות ומתח בין חיזבאללה לאיראן | סיכום חדשות השבת 
אזעקות בצפון ללא הפסקה: אלפי קני שיגור הושמדו בדרום לבנון

דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)
דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)

יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף.

קו הסיוע של עמותת נט"ל תוגבר בעקבות האירועים הביטחוניים והמצב המיוחד שהוכרז בצפון הארץ. לתמיכה וסיוע נפשי 24/7 חייגו: 3362*

מוקדם יותר היום בית נפגע בפגיעה ישירה בקדיתא ליד צפת, לאחר שעשרות רקטות ששוגרו לצפון. בשעות הצהריים, נשמעו אזעקות בצפון הארץ באיזור מירון, רכס רמים, אצבע הגליל והמושבים בגליל המערבי. בנוסף נמסר מדוברות המשטרה כי זוהתה נפילה על ציר 89 סמוך לעין זיתים, שוטרי המחוז הצפוני וחבלנים פועלים במקום על מנת לפתוח את הכביש לתנועה. מאוחר יותר דווח בלבנון כי כטב"ם מסוג "הרמס" של חיל האוויר הופל על ידי חיזבאללה.

שריפה שפרצה בצפון בעקבות נפילת רקטה (צילום: כב''ה צפון)
שריפה שפרצה בצפון בעקבות נפילת רקטה (צילום: כב''ה צפון)

לפי דובר צה״ל, נורו עשרות שיגורים לגליל, מתוכם כ-10 לקריית שמונה. עשרה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי מספר שריפות שפרצו ביער ביריה, בעקבות ירי רקטות מלבנון. בנוסף, ביישוב בגליל העליון שלושה צוותי כיבוי פועלים להשתלטות על שריפה שפרצה כתוצאה מפגיעה ישירה בבית. בגוש חלב ובבית הלל לוחמי אש השיגו שליטה על שריפות.

תיעוד התקיפות בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

לאורך היום ישראל תקפה משגרים שכוונו לירי לגליל, ולפי הדיווחים צה״ל ביצע ״חגורת אש״ עם 100 תקיפות בלבנון. מדובר צה"ל נמסר כי כ-180 מטרות ואלפי קני משגרים הושמדו בסדרת תקיפות בדרום לבנון. בשעות הערב הודיע דובר צה"ל כי ישראל יצאה לתקיפה נרחבת בדרום לבנון. ברשתות הערביות דווח הערב על כ-50 תקיפות בפחות מ-40 דקות.