תא"ל (מיל') צביקה חיימוביץ', לשעבר מפקד מערך ההגנה האווירית, אמר בריאיון ל"מעריב": ״הדבר הראשון שצריך לשאול את עצמנו זה אחרי האישור של הקבינט והמטרה המאוד מעורפלת הזאת של החזרה בבטחה של תושבי הצפון, איך עושים את זה הלכה למעשה? אנחנו רואים שמיד לאחר מכן יש את פעולות התודעה, פעולות הסייבר והפעולות החשאיות ביום שלישי ורביעי, רואים את הסיכול של עקיל ביום שישי. אפשר לשאול הפעולות הטקטיות האלה האם זה חלק מהמטרה".

"בין לבין קיבלנו את נאום נסראללה ביום חמישי", המשיך. "אחד, פעם ראשונה מאז שאנחנו מכירים אותו שהוא מודה ספגנו את המכה הכי קשה, אבל דקה אחרי זה הוא חוזר מיד שלוש כותרות של תפיסתו מתחילת המלחמה. התפיסה שלו אומרת שישראל נמצאת במלחמה הזיקה בין הגזרות, יהיה שקט בעזה אנחנו ננצור גם את האש , מבחינתנו מלחמת ההתשה היא הדרך הנכונה. לכן אני חושב שכל הפעולות הטקטיות האלה מוצלחות ומרשימות ככל שהם יהיו הם לא ישיגו את המטרה להביא את נסראללה לרצות הסדרה , זה דבר אחד".

גם במחיר של מלחמה כוללת: רוב הציבור תומך במתקפה יזומה נגד חיזבאללה

ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, איבראהים עקיל (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, איבראהים עקיל (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"הדבר השני שחשוב להגיד, איזה מעשה צריך לעשות כדי כן לייצר את התנאים לשינוי של המציאות בצפון. אחד ישראל מיוזמתה שברה את המשוואות, גם בגישה ההתקפית גם בתקיפות הישירות בדאחיה, עכשיו צריך להבין מה עושים כדי לקחת את הפעולות הללו עוג שלבים קדימה. אני חושב שבין תמרון קרקעי להין מלחמה כוללת לבין מלחמת התשה יש עוד מדרגות באמצע, מה שעושים עכשיו זה לא לפה ולא לפה", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "אפשר להגיד שימו לב אני מתחם את דרום לבנון אני לא שובר את הקו הגיאוגרפי לא תוקף בביירות לא תוקף מחר בבאקה לוקח את דרום לבנון יש שמה אלפי מטרות כולם תשתית של חיזבאלה מעל ומתחת לקרקע עם מטרות עם נשק תלול מסלול ארוך ומדויק, ועושה תקיפות של מאות מטרות במשך חמישה שישה ימים, זה מסר. אבל לעשות את הפעולות הטקטיות האלה. אנחנו רואים בימים האחרונים על תקיפת מטרות זה לא מה שיזיז את נסראלה מהמקום שבו הוא נמצא".

חסן נסראללה (צילום: צילום מסך)
חסן נסראללה (צילום: צילום מסך)

"דבר נוסף שצריך להגיד זה הקשר בין הזירות, המפתח בעזה הוא לא מפתח לפתרון, הוא מפתח רגע להפרדת המשתנים בין הצפון לבין הדרום ועל כל ההסתכלות האזורית עם איראן", הסביר. "ולכן שאנחנו אומרים, מרכז הכובד עבר צפונה, וכל מיני הצהרות שאתה שואל את עצמך מה התכלית שלהם איך הם מתורגמות הלכה למעשה עברנו שלב שני בצפון".

"בסוף מה שלא אמרנו את הדבר הפשוט המלחמה בעזה היא שייכת לעבר גמרנו שם את הלחימה הגזרה העיקרית היא גזרה צפונית עזה היא גזרה משנית, אבל לא אמרנו את זה, לכן אנחנו כל הזמן בין ההצהרות לבין המעשים והפעולות יש אנורמליה שמייצרת בעיקר מבוכה", הוסיף. "לפני שאנחנו שואלים מה תהיה התגובה של נסראללה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו בצורה את המטרות ואת דרכי הפעולה האסטרטגיה כדי להשיג את המטרות".

בסיום הראיון אמר: "אני חושב שאנחנו נראה פה לדעתי כל הזמן שאנחנו ישראל לא נשנה את דרכי הפעולה אנחנו נראה את המשך ההתשה ובמקביל כן צריכים להיות ערוכים לתגובה שהיא תחרוג מהמשוואות הבלתי כתובות בינינו לבינם. אם זה יהיה נכיל כטב״מים לחיפה או לתשתיות לאומיות חדרה או תל אביב או שילוב של השניים , צריך להיות ערוכים לתגובה שהיא תגובה נקודתית שהיא חורגת מהמשוואות. אנחנו בנוסף צריכים להיות עם עיניים פקוחות לזירות האחרות כי אני מעריך שיש פה כן תיאום בין איראן לבין חיזבאללה ובכלל יכול להיות שהתגובה כוללת את החשבונות הפתוחים".