גורם שמקורב לחיזבאללה אמר לאתר החדשות האמריקאי אל-מוניטור כי המפגש של בכירי חיזבאללה בדאחייה ביירות ביום שישי, בה סוכלו איברהים עקיל ושדרת הפיקוד בכוח רדואן, נועדה לתכנון פלישה קרקעית לגליל בתגובה למתקפת פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון.

דובר צה"ל דניאל הגרי, רמז דו״צ רמז על כך בהודעה המפורטת שהוציא אתמול (שבת). בהודעה הסביר דובר צה"ל מי הם המפקדים שחוסלו בתקיפה וציין מפורשות: "עקיל והמפקדים שחוסלו בתקיפה היו אחראים על תכנון, קידום והוצאה לפועל של מאות מתווי טרור לעבר מדינת ישראל, בהם תכנון התוכנית הרצחנית של ארגון הטרור חיזבאללה לפשיטה על יישובי הגליל". 

לא רק ביפרים: לישראל יש כמה "כפתורים אדומים" בלבנון  
המועד לפתיחת מלחמה מול חיזבאללה נקבע? "אוקטובר יהיה חודש עצים"

איברהים עקיל ו-15 מפקדים בכוח רדואן שחוסלו בביירות (צילום: רשתות ערביות)
איברהים עקיל ו-15 מפקדים בכוח רדואן שחוסלו בביירות (צילום: רשתות ערביות)

באותו עניין נשיא המדינה יצחק הרצוג, אמר היום בריאיון ל-SKY NEWS: "כל מנהיגי חיזבאללה שחוסלו ביום שישי האחרון נפגשו כדי להוציא לפועל פעולה הדומה לזוועות ה-7 באוקטובר". 

בתוך כך, רה"מ נתניהו התייחס למטח הלילי ופרסם את ההודעה הבאה: "בימים האחרונים אנחנו הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם חיזבאללה לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין את המסר. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה, ירי על עריה - וגם אנחנו, מדינת ישראל, לא נסבול זאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, ארגון הטרור חיזבאללה אישר אתמול כי 16 מפקדי כוח רדואן חוסלו בתקיפת חיל האוויר הישראלי על בניין בלב שכונת דאחייה שבביירות ביום שישי, ביניהם ראש מערך המבצעים של הארגון, איבראהים עקיל, שדבר מותו אושר כבר בלילה בין שישי לשבת. שר הבריאות הלבנוני, פיראס אל-אבייד, עדכן כי מניין ההרוגים בתקיפה עלה ל-31, בהם שלושה ילדים ושבע נשים. זאת, בנוסף ל-68 פצועים. הוא ציין כי יש עדיין חלקי גופות שטרם זוהו והגדיר את התקיפה שישראל ביצעה אתמול בדאחיה כ"פשע מלחמה".

ההרס בשכונת הדאחייה לאחר חיסול הבכירים (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

התקשורת הצבאית של חיזבאללה כתבה כי "חיזבאללה מתאבל על ההרוגים החדשים בתקיפה הישראלית", פרסמה פרופיל של עקיל וספדה לו: "עקיל היה ממובילי התגובה ההרואית לתוקפנות הישראלית נגד לבנון ב-2006. הוא פיקח על הקמה, פיתוח והנהגה של כוח רדואן בהתנגדות האסלאמית עד למועד מותו והיה אחד מבכירי המנהיגים הג'יהאדיסטים שתכננו וניהל פעולות נגד קבוצות תקפירי בגבולות המזרחיים של לבנון, בקוסייר, קלמון ושאר אזורי סוריה. בנוסף תכנן ופיקח על הנהגת הפעולות הצבאיות של כוח רדואן בחזית התמיכה הלבנונית מאז תחילת קרב מבול אל-אקצא".

תקיפה ממוקדת בביירות (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה ממוקדת בביירות (צילום: רשתות ערביות)

בהודעה המפורטת של דובר צה"ל דווח כי אלו המפקדים שחוסלו:

מפקדים מכוח ההתקפה של יחידת רדואן: 

  • סאמר עבד אלחלים חלאוי (חמזה אלע׳רביה) - מפקד מרחב ההתקפה בגזרת החוף.
  • עבאס סאמי מסלמאני (סראג׳ עלי) - מפקד מרחב ההתקפה בגזרת קאנא.
  • עבדאללה עבאס חג׳אזי (בלאל) - מפקד מרחב ההתקפה ברכס רמים.
  • מחמד אחמד רצ׳א (נינוא) - מפקד מרחב ההתקפה בגזרת אלחיאם.
  • חסן חסין מאצ׳י (אבו האדי מידון) - מפקד מרחב התקפה בהר דב.

הובהר כי מפקדים אלו הובילו ותכננו במשך שנים את תוכנית ההתקפה והחדירה של הכוח לשטח מדינת ישראל ביום פקודה.

בנוסף חוסלו בכירים בארגון ובמטה הכוח של רדואן: חסן יוסף עבד אלסאתר (באקר) - אחראי המבצעים בכוח רדואן, אשר הוביל וקידם את כלל מתווי הירי של הכוח וחסין אחמד חדרג׳ (סראג׳) - ראש המטה ב׳כוח רדואן׳ אשר היה מעורב בהעברות אמצעי לחימה ובהתעצמות הארגון.

על פי אל-ג'זירה, התקיפה כוונה ל-20 מפקדים מהנהגת כוח רדואן שהיו בפגישה בחניון בקומה השנייה מתחת לאדמה. היא בוצעה עם ארבעה טילים שהובילו לקריסת המבנה, והגיעו עד לקומה בה התקיימה הפגישה. על פי גלי צה"ל, האירוע נמשך שעות בודדות ולא תוכנן תקופה ארוכה, אלא נערך בגדר ניצול של ״הזדמנות מבצעית״, כאשר הגיע המודיעין על עקיל והבכירים שמתכנסים בתוך דירה מבצעית תת קרקעית. למרות המורכבות של תקיפת דירה מתחת לקרקע, מהרגע שעלה המודיעין - חיל האוויר ביצע תכנון מהיר של הפעולה.