במתקפה חסרת תקדים, חיזבאללה שיגר טילים לעבר הצפון זאת תוך שמירה על המיקוד באזרחים ישראלים. מדובר בשימוש בפיתוחים טכנולוגיים חדשים, עם טילים המכונים "פאדי אחד" ו"פאדי שני", המגיעים לעומק של כ-50 קילומטרים משטח לבנון. על פי האתר הלבנוני "אל נשרה", המתקפות נועדו להגיב לתקיפות הישראליות בלבנון, שכוונו לאזרחים וגרמו להריסות רבות בפרברים הדרומיים של ביירות.

חיזבאללה תכנן להוציא את ה-7 באוקטובר שלו ואז הגיעו הטילים בדאחיה
שמעתם על הכפתור האדום? אחרי פיצוץ הביפרים - לישראל יש עוד הפתעות

על פי הדיווח, חיזבאללה בחר את מטרותיו בקפידה, במטרה להעביר מסר ברור לישראל. מקורות יודעי דבר ציינו כי התקיפות הללו משקפות את יכולתו של חיזבאללה לפגוע בעומק שטח ישראל, ומדגישות את החמרת המצב הביטחוני בגבול הצפון. לפי הדיווחים, חיזבאללה מתכוון להמשיך בהתקפות, אך לא נראה כי מדובר במלחמה רחבה, אלא במענה לשורת התקיפות הישראליות. 

בתוך כך, הן השרים בישיבת הממשלה והן הח"כים בוועדת חוץ וביטחון ביקשו להבין האם ישראל עומדת בפני מלחמה כוללת בצפון, או שמא מדובר בסיומו של עוד סבב לחימה. בשני המקרים, השואלים התרשמו כי מדובר באפשרות השנייה - סיום הסבב הנוכחי ללא הידרדרות למלחמה כוללת.

כזכור, אזעקות רבות נשמעו החל משעה 4:00 לפנות בוקר ביישובים בעומק הארץ. הירי העצים נמשך עד שעה 7:00. פיצוצים רבים נשמעו בחיפה ומספר פגיעות ישירות אותרו בקריות. בעקבות אחת הפגיעות, בחצר בית בקריית ביאליק, שלושה אנשים נפצעו באורח בינוני וקל מרסיסים. גבר כבן 60 נפצע באורח קל כשנשרט קל מרסיס יירוט קטן סמוך לכפר בגליל התחתון. שריפה פרצה במגדל העמק. פגיעה ישירה ברפת בבית שערים שבעמק יזרעאל, מספר פרות נהרגו.