דובר צה"ל פנה היום (שני) לתושבי הכפרים בלבנון, בעקבות הערכות חיזבאללה לתקוף את אזרחי מדינת ישראל. בהצהרה שנמסרה, צה"ל הדגיש כי בשעות האחרונות זוהו סימנים להתארגנות של חיזבאללה, ולכן צה"ל החל בתקיפות ממוקדות נגד מטרות טרור במרחב לבנון. 

"בזמן הקרוב", נאמר בהצהרה, "צה"ל ימשיך לתקוף מטרות טרור בלבנון. אנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים בהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה, להתרחק מהם מיד. זאת לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם ומבצע פעולות שעלולות לפגוע בביטחונכם". 

"צה''ל מתקשר למספרים של אזרחי לבנון", תיעוד של חיזבאללה (צילום :רשתות ערביות)

"חושפים את השיטה, התקיפות יימשכו": צה״ל יצא למתקפת מנע על אתרי חיזבאללה

בהמשך, הוקם אתר בשם ""אל-מונקד'" בערבית ובהפעלה ישראלית שמעביר מסרים לתושבי לבנון. כמו כן, לטענת משרד המידע הלבנוני, מספר רב של אזרחים בביירות ובאזורים נוספים במדינה קיבלו הודעות טלפון אקראיות, שקוראות להם להתפנות. 

גורמים ישראלים בכירים ל'מעריב' הוסיפו ואמרו כי "הפעולה עוצמתית ביותר ברחבי לבנון (המכה הרביעית) כרוכה גם בהנחיות לפינוי אוכלוסייה בלבנון שיש בבתיהם טילים. פינוי תושבים - אלה דברים נפיצים ביותר מבחינת חיזבאללה. זה לא מה שנסראללה ציפה לו".

תושבי לבנון נמלטים (צילום: רשתות ערביות)

כפי שנראה, השיטה המיושמת בלבנון דומה לזו הפועלת בעזה. לאחר שחמאס יורה רקטות או מרגמות לעבר ישראל או כוחות צה"ל, האזור שממנו בוצע הירי נחשב לאזור טרור. לאחר פינוי האוכלוסייה, לפי הדין הבינלאומי, צה"ל פועל להשמיד את תשתיות הטרור, כולל מבנים ומשגרים.

לאחרונה, בעזה כבר למדו להכיר גם את "משוואת אדרעי". בעקבות השיגורים האחרונים והודעות הפינוי, שלאחריהם ביצע חיל האוויר תקיפות מאזורי השיגור, נראה הלחץ בקרב התושבים גובר.