ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין אונ' ת"א וחוקר בכיר למדיניות ואסטרטגיה, שוחח היום (שני) עם "מעריב", והתייחס לרצף התקיפות המשמעותיות של צה"ל מאז שעות הבוקר. " קודם כל אנחנו רואים רצף של התקפות מבצעיות יפות מאוד. הבעיה המרכזית זה שהם לא מסתכמות לסוג של תכלית אסטרטגית", ציין. 

הוא טען כי לאורך חודשי המלחמה הארוכה, בישראל טועים בנוגע להערכה על אופן התגובה של חיזבאללה וחמאס לתקיפות המשמעותיות של ישראל: "אני בתחושה שבעצם מאז תחילת המלחמה, גם בעזה וגם בלבנון, אנחנו בסוג של דוקטרינה שלא באמת מוכיחה את עצמה, שאומרת 'תקשיבו - אנחנו נהלום בעוד ועוד כוח גם בחמאס וגם בחיזבאללה, ובסוף זה יביא אותנו למצב שבמקרה של חמאס הם השתמשו בנושא של תנאי העסקה ובמקרה של חיזבאללה הם יקבלו את ההסדרה, וגם יסכימו להפסקת הלחימה, גם אם בעזה לא נגמרת המלחמה.

במטרה להסתיר את היעלמות סינוואר: הצעד החריג שביצעו בחמאס | דיווח
ברדיו, ברכב ובאייפון: תושבי לבנון מקבלים הודעות לברוח | תיעוד חריג

"אני חייב להגיד, אנחנו כבר שנה אחרי, הדבר הזה לא מוכיח את עצמו. אני לצערי, מה שאני רואה זה שאנחנו יותר ויותר מתבוססים בהתשה, מה שקורה כרגע בלבנון אלו חילופי מהלומות. אתמול אנחנו ספגנו, עכשיו אנחנו תוקפים בדרום לבנון, אין לדעת מה זה יוליד בהמשך אבל זה הדבר הכי רחוק מהכרעה", הוסיף. 

כמו כן, טען כי ישראל נמצאת כעת בצומת קריטית: "הדילמה חוזרת לישראל, והיא צריכה להבין שהיא בצומת, גם בעזה וגם בצפון, יש לנו או ללכת להסדרה, והסדרה כאן הכוונה זה הסדרה שמתחילה בעזה ומקרינה גם על הצפון או שאתה הולך לתמרון קרקעי רחב, כיבוש כל עזה וכיבוש כל המרחב עד הליטני וגם אז לא תיפסק הלחימה. באמצע יש התשה".