העיתונאי ברק רביד דיווח היום (שני) באתר "אקסיוס" כי חיזבאללה יתקשה להגיב למתקפות ישראל, זאת בעקבות ההרס הנרחב של חלק ניכר ממערך טילי השיוט שלו. בכיר ביטחוני ישראלי טוען כי מאות טילים הושמדו, מה שמוביל לצמצום משמעותי ביכולת התגובה של הארגון.

הגורם הביטחוני ציין כי ההשפעה על חיזבאללה היא רבה, והוא יתקשה להתמודד עם המצב החדש שנוצר בעקבות הפגיעות הקשות במערך הנשק שלו. עם זאת, המצב הגיאופוליטי המתוח באזור עשוי להחמיר את המתיחות, והשפעת ההפסדים על חיזבאללה תישאר במוקד ההתייחסות בשבועות הקרובים.

חיזבאללה מנסה להסתיר: זה היעד המרכזי של צה"ל בגל התקיפות
פקקי ענק ונהירה על משאיות: תיעוד הפאניקה בדרום לבנון

בין היתר, בתקיפות היום דווח על סדרת תקיפות באזור ג'בל, כ־40 ק"מ צפונית לביירות. מאז הבוקר הותקפו למעלה מ- 300 מטרות וככל הנראה הם ימשכו אל תוך הערב והלילה. גל התקיפות בוצע במקביל באזורים רבים במדינה ורשת סקיי ניוז בערבית מדווחת ממקורותיה על חיסולו של בכיר חיזבאללה השיח' עלי אבו ריא.

במקביל, מטח נרחב נורה לעבר יישובי הצפון, כשאזעקות הופעלו בין היתר בצפת, ראש פינה וכן גם באזור הכנרת. בן 50 נפצע באורח קל מרסיסים. קודם לכן, אמר שר הביטחון גלנט בהערכת מצב למוכנות העורף, ברקע ההתפתחויות הביטחוניות בגזרה הצפונית: "בשלב החדש אליו נכנסנו למלחמה - ההצלחה שלנו תלויה גם בהתנהלות נכונה של העורף. לפנינו ימים בהם הציבור יצטרך לגלות קור רוח".