על רקע העימות המסלים מול חיזבאללה הצפון, שוחחנו עם יו"ר תנועת "הביטחוניסטים", תא"ל (במיל') אמיר אביבי, שפרס את משנתו על הלחימה בגבול לבנון.

לאחר ניסיון החיסול בחיזבאללה טוענים: "כרכי בריא ושלם - הועבר למסתור"

כך הוא אמר: ״אנחנו למעשה נכנסנו לאסטרטגיה שאומרת ההתשה נגמרה, לא נאפשר יותר התשה, הולכים בכל העוצמה, בכל הכוח להשמיד את חיזבאללה, עם אמירה ברורה: או שהארגון הזה אומר עצור אני נסוג, עוזב את דרום לבנון, לא יורה יותר ואז מגיעים לאיזושהי סוג של הפסקת אש בלי חיזבאללה בדרום לבנון. או שהארגון אומר אני נלחם עד הסוף, מתחיל לירות עכשיו על מרכז הארץ - ואנחנו הולכים עד הסוף, כולל חיסול נסראללה, כולל פירוק כולל פעולה קרקעית בדרום לבנון".

אביבי המשיך: "זה קריטי, מכיוון שאם הם מתחילים לירות על המרכז ולכל הארץ, זה קריטי להיכנס לפעולה קרקעית, כי זה מנגנון הסיום - השמדה שלהם בדרום לבנון, בהתקדמות קרקעית, לצד החיסול של הבכירים שלהם וכמובן בריחה של התושבים, זה בעצם מייצר את המנגנונים. אז או שהמנגנון הזה ייווצר, כי עוד מעט כבר לא נשאר צמרת חיזבאללה והבריחה ולחץ של גופים אחרים בלבנון, או שנצטרך תמרון קרקעי, שגם אליו עושים הכנה תשתיתית משמעותית".

עוד אמר יו"ר "הביטחוניסטים": "זה הכל קורה מהר וגם הקצב של החיסול של חיזבאללה הוא בקצבים כאלה, שבסוף הארגון - הוא צריך עכשיו לקבל החלטה כמה זמן הוא ימשוך את זה. מחסלים לו בכיר אחרי בכיר ברמות הכי גבוהות, משמידים לו אחוזים ניכרים מהיכולות שלו. יש שם המון המון נפגעים, יש שם מנוסה, בצומת קבלת החלטות זה לכאן או לכאן וזה יקרה מהר, זה לא הולך להיות משהו ארוך, הם לא יכולים למשוך את זה יותר".

אמיר אביבי, יו''ר ומייסד תנועת הביטחוניסטים (צילום:  מרק ישראל סלם, גיא סידי)
אמיר אביבי, יו''ר ומייסד תנועת הביטחוניסטים (צילום: מרק ישראל סלם, גיא סידי)

אביבי הוסיף: "עוד יום עוד יומיים, בהיקף פגיעות שאנחנו מפעילים עליהם, בסוף יצטרכו להכריע לכאן או לכאן. נסראללה צריך לדעת, שאם הוא עכשיו עושה ירי משמעותי, דמו בראשו. לצורך העניין, ברגע שהוא יתיר את הלא עכשיו, הפעולה הממוקדת בביירות, כבר לא תהיה ממוקדת. אז זה יהיה מכות קשות מאוד".

"זה הזכיר לי כשהייתי קצין צעיר, אז למדנו על האסטרטגיה האמריקאית שהם פיתחו בתחילת שנות האלפיים, שנקראת הלם ומורה. שזה אומר בעצם באמת לעשות מהלך אש מודיעין משולב, תמרון שהוא רב ממדי ובמכה. פוגעים בהמון דברים במכה אחת בהיקפים מאוד מאוד גדולים, עם עוצמות אש ודיוק שמכניסים את הצד השני להלם. אני לא חושב שהייתה דוגמה בעשורים האחרונים של משהו שדומה למה שמדינת ישראל עושה לחיזבאללה. זה הלם ומורה, באמת ייחודי. עם טכנולוגיות שלא נראו כמותן, עם מודיעין, באמת סדר גודל בלתי נתפס. איך הוא ינהג עכשיו תחת המציאות הזאת אנחנו נראה", סיכם אביבי.