עוד לילה (בין שני לשלישי) מתוח מאוד עבר על תושבי הצפון עם כמה גלי מטחים של טילי חיזבאללה מכיוון לבנון, אשר התמקדו בעיקר בעמק יזרעאל, גלבוע וגליל התחתון. הארגון, על פי הצהרתו, ניסה לפגוע בארבעה אתרים אסטרטגיים של ישראל, ללא הצלחה. המטחים לצפון נמשכים גם בשעות הבוקר.

לאחר ניסיון החיסול בחיזבאללה טוענים: "כרכי בריא ושלם - הועבר למסתור"

זה החל בשעה 02:39, עם כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון, כאשר מלבד אזור העמקים, גם ביישובי קו העימות זרעית ושומרה נשמעו אזעקות. המטח הבא הגיע בשעה 02:56 עם כחמישה שיגורים נוספים וזה שאחריו הגיע ב-03:11, עם כ-10 שיגורים. כלל הטילים יורטו או נפלו בשטח פתוח. בשעה 6:00 בוצע ירי לנהריה ובשעה 7:40 בוצע מטח לקריות. לקריות נורו עשרה טילים, הרוב יורטו וכמה נפלו בשטחים פתוחים.

בתוך כך, צה״ל תקף עד עתה 1,800 מטרות ביממה החולפת.

נזק לבית בנצרת (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
נזק לבית בנצרת (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

חלקי יירוט ופריטי אמל"ח נפלו בכמה מוקדים באזור נצרת והעמקים ופגעו ברכוש כמו כבישים, מכוניות ופגיעה משנית בבתים. פגיעה ישירה של רסיס ברכב נרשמה בריינה. לא היו נפגעים במהלך המטחים הללו, מעבר למספר אנשים שנחבלו בדרך למרחב המוגן וכאלה שלקו בהתקף חרדה. שוטרים וחבלני המשטרה פעלו על מנת לבודד את זירות הנפילה.

פגיעת רסיס בריינה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

 נזק נגרם לאמבולנס של מגן דוד אדום בעמק יזרעאל, כתוצאה מהדף נופצו שמשות האמבולנס ונזק מרסיסים שחדרו.

נזק לאמבולנס בעמק יזרעאל (צילום :דוברות מד"א)

לאחר המטחים, חיזבאללה הודיע כי שיגר טילי פאדי 1 ופאדי 2 לעבר שדה תעופה צבאי במגידו ובסיס חיל האוויר ברמת דוד, מחנה עמוס ו"מפעל לחומרי נפץ באזור זיכרון שנמצא 60 קילומטר מגבול". דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו את מקורות הירי.

בשעה 06:00 נשמעה אזעקה ביישובי הגליל המערבי סער, גשר הזיו, שבי ציון, נהריה. מצה״ל נמסר כי בוצע יירוט אחד מעל שטחי העיר נהריה.

אתמול בערב, מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת פיקוד הצפון ואגף המודיעין, תקפו מאות מטרות, בהן משגרים, מפקדות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במספר מרחבים בלבנון.

לאורך היממה האחרונה, מאות מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-1,600 מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון ובמרחב הבקעא שבעומק לבנון במספר גלי תקיפה.

הסרטונים והתמונה בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]