על אף המכות הקשות שקיבל חיזבאללה בשבוע אחרון יש לו "יכולות רבות יותר מבחינה איכותית וכמותית", כך אמר חוקר לענייני איראן ד"ר חסן האשמיאן בתקשורת הערבית ."אולם חיזבאללה נכנס בהדרגה והוא די נאלץ לדבוק במשוואת הניסיון למנוע מישראל לבצע הסלמה צבאית גדולה יותר. דהיינו שחיזבאללה נמצא בעמדה של הכלה, למרות כל הנזק שהוא ספג".

נשיא איראן נדהם מהתקיפה של צה"ל בלבנון: "ישראל מתנהגת בטירוף"

החוקר המשיך: "למרות כל המכות האלה חיזבאללה, נקט בצעדים פורמליים בלבד כדי לבוא ולומר שהוא הגיב. לאחר ההתנקשות בפואד שוכר הארגון הגיב בצורה מצחיקה למדי. התגובה הייתה מהונדסת על ידי איראן וארה"ב, הוא ירה כמה טילים, ישראל ביצעה מתקפת מנע ושני הצדדים הסתפקו בכך.

עוד אמר ד"ר האשמיאן: "נראה שחיזבאללה עד כה מתקדם צעד צעד.מפני שהוא סבור שהמלחמה לא משרתת את האינטרס שלו ושמה שמשרת את האינטרס שלו הוא שמירה על הקלף החשוב שבו הוא מחזיק הנוגע לנושא תושהי הצפון ולהצתת הזירה בדרך מאוזנת, שלא תאפשר לישראל להסב לו מכה גדולה יותר. הוא אמר אני נותן מנה נוספת כדי למנוע מישראל להסב לי מכה גדולה ואם הוא ייאלץ הוא ייתן מנה גדולה יותר אולם הוא מוכן לחזור למצב התמיכה ולמה שהוא כינה "כללי המשחק הישנים".

לגבי המעורבות של איראן בעימות, אמר החוקר: "המשטר האיראני לא יכול להתעמת עם ישראל או להשתתף איתה במלחמה ישירה, והוא שואף להציל את מה שנותר מחיזבאללה".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה