בשבוע שעבר, הכניס הקבינט המדיני-ביטחוני את השבת תושבי הצפון לבתיהם כמטרה רביעית של המלחמה. ברקע העברת מרכז הכובד הצבאי לזירה הצפונית, אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, שוחח עם מעריב על המאמץ המלחמתי בצפון במקביל לחזית עזה. 

דוידי: ״בואו נעשה סדר, בעזה יש הרבה פעולות שנעשו, כמובן שיש לנו ביקורת כי אני עדיין חושב שצריך לאמץ את התוכנית של גיורא איילנד ולמעשה להפוך את מזרח עזה וצפון עזה לשטח השמדה ושטח של מצור. כפי שהם הציעו, אני הצעתי את זה ואמרתי את זה לראש הממשלה, נתניהו כבר בימים הראשונים של המלחמה, ואני חושב שזה מה שצריך לעשות בעזה, לצד ההחזקה בציר פילדלפי ונצרים". 

אלון דוידי הוסיף: "אין ספק שבכדי להביא את ההישג הנדרש בעזה צריך להביא למצב של הכרעה והחזרת החטופים, ולמעשה לשינוי המציאות, שזה אומר אין טרור מעזה ואנשים יחיו בצורה נורמלית". 

לאחר הדיווחים המסעירים: השמועות על מותו של סינוואר היו מוקדמות מדי?

אזעקה בשדרות (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אזעקה בשדרות (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מה לדעתך יהיה הפתרון הנכון לצפון?

אני כבר שנה קורא לממשלת ישראל לעשות את אותו הדבר בצפון, אני בקשר גם עם ראשי הרשויות, אני רואה את הסבל שלהם ואני רואה את הסבל של התושבים שלהם. בשבוע כזה סוף סוף מדינת ישראל וצה"ל עולים מדרגה ומתחילים להתקיף בצורה מסיבית את החיזבאללה מה שנקרא בחצר האחורית שלו ובבית שלו, זה הדבר שצריך לעשות ולא מן הנמנע שנצטרך לעשות גם פעולה קרקעית על מנת להשלים את הסרת האיום מתושבי הצפון. 

מדינת ישראל היא מדינה שיש בה איומים רב זירתיים ולכן צה״ל צריך לפעול בהתאם כמו שהוא פועל בכל החזיתות האחרות. אנחנו חייבים להכריע את האויבים שלנו גם בצפון וגם בדרום וגם ביהודה ושומרון. 

ומה לגבי הזירה הדרומית, מהם החששות הנוכחיים?

תמיד יש את החשש שהמיקוד בעזה ירד, לפעמים אני שומע את הגורמים הביטחוניים או בכירים בצה"ל כל פעם מנסים לספר לנו שאת כל העבודה עשינו בעזה והכול בטוח, אני אומר וודאי שלא. הרכבת זה הסימפטום הקלאסי. עצם זה שהרכבת סגורה משדרות צפונה זה אומר שעדיין האיום חי וקיים בצורה מיידית ובצורה יומיומית ולכן צריך להמשיך בכל הכוח ולא להרפות.

"והכי חשוב לא לעצור כפי שעשו בעבר בכל פעם התחילו מבצע ולא סיימו אותו כמו שצריך. מי שרוצה שתושבי מדינת ישראל אם זה בדרום, בצפון ואם זה במרכז הארץ יזכו לחיים בטוחים וחיים נורמליים כפי שצריך להיות, חייב להמשיך את העבודה. ולי יש את הסבלנות וגם לתושבים יש את הסבלנות. ההוכחה הגדולה ביותר היא שתושבי שדרות נמצאים פה ב-105%, כולם נמצאים פה. זה לא בגלל שאנחנו אומרים אנחנו פה בגלל שאנחנו מרגישים בטוחים, לא, זה בגלל שזה העיר שלנו המדינה שלנו". סיים דוידי.