בעקבות פעילות עצימה של צה"ל בשבוע האחרון, נסראללה נשאר כמעט לבד בצמרת הפיקוד. ראש התוכנית לביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה, פרופ' גבי בן דור התייחס להתפתחויות אצל גדי נס ב-104.5fm.

בפתח השיחה נשאל לדעתו על המשך הלחימה מול חיזבאללה, והשיב: "בהמשך יקרה אחד משני דברים. או שאנחנו ממנפים את המבצע שהיה מאוד מוצלח עד כה, לגריעה מאסיבית של כוח חיזבאללה על בסיס רב שנתי שייקח זמן ויחייב פגיעה נוספת בשני הנכסים לרשות חיזבאללה: יכולות הקומדנו של רדואן והטילים המדויקים, ארוכי הטווח והכבדים".

גורמים בלבנון: "ראש מערך הרקטות של חיזבאללה חוסל בדאחייה"
חיזבאללה טוען - זו הרקטה החדשה שבה השתמשנו בשעה האחרונה

"אנחנו יודעים שגרענו הרבה מיכולותו של רדואן, לפחות באזור של דרום לבנון, ואנחנו יודעים שהשמדנו אחוז מסוים של הטילים היותר מתוחכמים והיותר מסוכנים לנו, לא ברור עדיין כמה אחוזים. אז אפשר להמשיך במבצע מתוך ידיעה שחיזבאללה לא יוכל להמשיך. דבר שני אפשר למנף את היכולות וההישגים שלנו עד כה לאיזשהו הסדר, כתוב או לא כתוב, שבהתאם לו נוכל לנתק את חיזבאללה מהמחויבות לחמאס. שזה הנושא המדיני החשוב".

המשוואה של נסראללה אומרת: פגיעה בביירות תביא לתגובה בת"א?

פרופ' גבי בן דור השיב: "היא משוואה בלתי קבילה לישראל, מה פתאום ת"א כן וחיפה לא? ישראל לא תוכל לחיות עם המשוואה הזאת. לכן על ישראל לעשות אחד משני דברים, או להגביר את הלחץ ולהעצים אותו לאיזשהו הסדר שיפסיק את הלחימה בכלל ויאפשר את החזרה לשגרה בצפון, או להמשיך בצורה מסיבית לגריעה עוד יותר גדולה עד שחיזבאללה לא יוכל פשוט להמשיך בלחימה הפיזית. זה ייקח הרבה זמן וצריך להיות עם הרבה סבלנות והייתי אומר עם כוח סיבולת", הדגיש.

"שאפו ענק למודיעין שמנסה לכפר על כל מה שקרה ב-7 באוקטובר ועוד לפניו, אני חושב שההישגים אדירים וחסרי השוואה לכל דבר. אבל, עלינו להמשיך לעשות מעשה אסטרטגי, להציג את המטרות שלנו: לעצור את הלחימה ולהעביר את התושבים לצפון", טען.

עוד אמר: "מעריך שאת המלחמה מנהיגים מפקדים מקומיים כיוון שאת הפיקוד הבכיר חיסלנו ונסראללה נשארו לבד. האיראנים בתמונה כל הזמן ומה שהם משדרים לחיזבאללה 'יש לכם נכסים - טילי טווח מדויקים שאנחנו צריכים ליום פקודה. לכן, לדעתי הם לא יסתכנו במלחמה בקנה מידה מלא", טען. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>