מלחמת חרבות ברזל: עשרות רקטות נורו אתמול (שני) לעבר עמק יזרעאל ובמקביל צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון. מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר אלוף במיל' גרשון הכהן התייחס לכך אצל גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm.

בפתח הראיון אמר: "יש פה מערכה שלא ברור מה הצעדים הבאים שלה. המטרה שלנו מאוד קשה להשגה והיא להשיב את התושבים חזרה הביתה בבטחה לעומת זאת, מטרת נסראללה מאוד קלה להשגה, להמשיך בהתשת ישראל. והוא יכול להמשיך את ההתשה כל עוד יש לו מספיק טילים, רקטות, כטב"מים - ויש לו. גם אם נגיע לליטני הוא יוכל להמשיך את ההתשה".

האיום שישראל שלחה לאיראן: אם נסראללה לא יירד מהעץ - זה מה שיקרה בקרוב
חשיפה מטלטלת: "נשק יום הדין" של חיזבאללה - האם צה"ל מוכן למלחמה האמיתית?

"אסור להמשיך לחשוב על המלחמה הזו במושגים של המאה הקודמת", המשיך. "יש פה מלחמה אזורית של איראן עם תוכנית מאוד הגיונית וסדורה להשמדת מדינת ישראל, יש להם שעון חול בטהרן שמוליך ל-2040".

תיעוד מתקיפות צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

לדבריו, "ההתשה בהחלט מקשה עלינו. פחות על נסראללה שלא סופר את התושבים שלא נמצאים בבתים מהצד הלבנוני בגבול. גם המחירים, כמו אצל סינוואר, שוווים את החרבת לבנון. לכן, יש פה מבחינתינו מבוכה אסטרטגית שתביא למענה אסטרטגי יצירתי".

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

"ההחלטה של ממשלת ישראל לשנות כיוון ולהתחיל לפעול נבעה מהרבה דברים", הוסיף בסיום הראיון. "מה שחשוב זה לא רק לדעת כמה טילים יש להם, אלא גם לדעת לסמן מטרות בשביל לתקוף. זאת אומרת אנחנו יכולים לדעת על טילים בבקעת הלבנון ולא לדעת את המיקום שלהם, יכולים להיות טילים בתוך מנהרות חצובות בסלע ומעבר ליכולת תקיפה של פצצות חיל האוויר - יש פה מערכה ממושכת. הגענו לקו ה'אל חזור'".