מלחמת חרבות ברזל: גל תקיפות נוסף התבצע היום (שלישי) בשכונת הדאחייה בביירות. צעיר כבן 19 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים במהלך המטח לעבר אזור יקנעם. בנוסף, דווח על נפילה בשטח ג'דיידה-מכר ועל נפילות ישירות בראש פינה. שוטרי מחוז חוף פועלים במספר מוקדי נפילה של שברי יירוט באזור הקריות, עכו והגליל המערבי.

התרעות חדירת כלי טיס עוין נשמעו בשעות הערב בעתלית ויישובים סמוכים דרומית לחיפה. חיזבאללה קיבל אחריות על 11 אירועי ירי מהבוקר והכריז על שימוש ברקטה חדשה, FADI 3, בהתקפה. מהבוקר, כ-300 רקטות נורו לצפון.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הערב בהצהרה: "התקיפה היום בביירות חיסלנו את ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה, הוא היה עם מפקדים נוספים ולפחות שניהם מהם חוסלו. קביסי היה מוקד ידע מרכזי, הוא היה אחראי לשורה של פיגועים בישראלים".

חיסול אבראהים מחמד קביסי, ראש מערך הרקטות של חיזבאללה (צילום :דובר צה"ל)

על התקיפות שנערכו היום אמר: "אנחנו ממשיכים לגרוע את היכולות של חיזבאללה, היום נורו 300 רקטות והוא רצה לירות יותר. אנחנו ממשיכים לחקור את התקיפה המשמעותית שביצענו אתמול".

בהמשך הציג הגרי תיעוד מהתקיפות ואמר: "במהלך היום המשכנו לתקוף בדרום לבנון, חיזבאללה הפך את המרחבים האלה למרחב לחימה. ניתן לראות כי טילים מתפוצצים מתוך הבתים. אנחנו נמשיך להוציא ולהפיץ סרטונים כאלה, להראות מה חיזבאללה עשה בשנים האחרונות בפרויקט בו הוא הפך בתים של אזרחים לאמצעי טרור".

בגליל, המועצה המקומית ראש פינה הודיעה כי במטח האחרון ששוגר היו נפילות במספר אזורים במושבה. בחלק מהמוקדים היו מספר נפגעי חרדה, וישנו נזק לרכוש. עוד הודיעו כי בכל הנפילות הישירות נכנסו התושבים לממ"ד ולכן נגרם נזק גרוע יותר. "אנא המשיכו להיות קשובים ובעת אזעקה יש להיכנס מיידית למרחב מוגן. נא לא להגיע למוקדי נפילות והשריפות", נכתב בהודעה.

חשיפה מטלטלת: "נשק יום הדין" של חיזבאללה - האם צה"ל מוכן למלחמה האמיתית?
האיום שישראל שלחה לאיראן: אם נסראללה לא יירד מהעץ - זה מה שיקרה בקרוב

סרטון מהנפילה בבית בראש פינה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

פגיעה ישירה בבית בראש פינה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה בבית בראש פינה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

פגיעה ישירה בבית בראש פינה (צילום :דוברות כיבוי והצלה)
בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה של אמ״ן ופיקוד הצפון, תוקפים באופן נרחב עשרות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בבקעא שבעומק לבנון ובמרחבים שונים בדרום לבנון. במהלך היום מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה שיגרו ממרחב בנת ג׳בל עשרות רקטות למרחב צפת וראש פינה. מטוסי קרב תוקפים כעת מחסני אמל״ח במרחב.

בהמשך להתרעות שהופעלו ב19:39-19:42 במרחב הכרמל, זוהו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, הפרטים בבדיקה.

כמו כן נדמה כי שתי רקטות ששוגרו כנראה מכיוון הים כמטרה מדויקת לעבר עתלית, בסיס חיל הים - יורטו. כטב"ם אחד נפל.

דיווחים על נפילות חלקי יירוט ופריטי אמל"ח באזור אצבע הגליל, נזק כבד נגרם לרכוש. חובשים ופרמדיקים של מד"א סרקו מספר זירות בהם התקבלו דיווחים ללא נפגעים בגוף בכלל הזירות. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, גבר בן 51, נפגע חרדה במצב קל.

לגבי ההתרעות במרכז הגליל והגליל התחתון בין השעות 14:51-14:53, מבינים שמדובר על כ-35 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, אין נפגעים. לגבי ההתרעות במרחב הגליל העליון והמפרץ בין השעות 15:03-15:04, מבינים שמדובר על כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, אין נפגעים. 

כזכור ארגון הטרור חיזבאללה פרסם ביום שישי האחרון סרטון חדש, שבו נראה המתחם הקרקעי העצום שברשותו. הסרטון שנועד לנסות ולהפעיל לחץ על ישראל בימים אלו, מראה את פעילותם כביכול, של מחבלי הארגון במקום. 

סרטון חיזבאללה. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לגבי ההתרעות שהופעלו במרחב העמקים ומרכז הגליל בין השעות 15:12-15:13, מבינים שמדובר על כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, זוהו מספר נפילות במרחב. לגבי ההתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי בשעה 15:20, מדובר בזיהוי שווא. לגבי ההתרעות שהופעלו בשעה 15:28 במרכז רמת הגולן, מבינים שמדובר על כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, וזוהו נפילות במרחב. לגבי ההתרעות שהופעלו בגליל העליון ובמרחב צפת בין השעות 15:45-15:46, הפרטים בבדיקה, דובר על כ-60 שיגורים.

פאדי 3 (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פאדי 3 (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

תקיפת ככל הנראה משגר פאדי 3 בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

מוקדם יותר היום, דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, הוציא אזהרה דחופה לתושבי הכפרים בלבנון בעקבות התקיפות הנמשכות נגד מטרות חיזבאללה. אדרעי ביקש מהאזרחים הנמצאים ליד או בתוך מבנים הקשורים לארגון הטרור או שאוחסנו בהם אמצעי לחימה, לפנות את המקומות ולהתרחק מהם מיד.

האזהרה מגיעה על רקע גל תקיפה שני שביצע צה"ל מהבוקר של מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון. בהכוונת פיקוד הצפון ואגף המודיעין, חיל האוויר תקף מטרות טרור של חיזבאללה בבקעא שבעומק לבנון ובמרחבים נוספים בדרום לבנון, בהן מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה, מפקדות ותשתיות צבאיות נוספות.

תקיפה בדאחיה (צילום :רשתות הערביות)